شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نخست وزیر#بغداد

نخست وزیر عراق خواستار تعقیب عاملان حمله به منطقه سبز بغداد شد

نخست وزیر عراق خواستار تعقیب عاملان حمله به منطقه سبز بغداد شد

نخست وزیر عراق از نیروهای امنیتی این کشور خواستار پیگرد عاملان حملات راکتی و خمپاره ای به منطقه سبز بغداد و دستگیری آنها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از نیروهای امنیتی این کشور خواستار پیگرد عاملان حملات راکتی و خمپاره ای به منطقه سبز بغداد شد و گفت: اوضاع امنیتی بازتاب اوضاع سیاسی است.

بر همین اساس دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: الکاظمی به عنوان نخست وزیر و فرمانده کل قوا از نیروهای امنیتی خواستار پیگرد عاملان حملات راکتی و خمپاره ای به منطقه سبز و دستگیری عاملان شد.

وی از نیروهای امنیتی خواست به وظیفه خود در حفاظت از نهادهای دولتی، اموال عمومی و خصوصی و تظاهرکنندگان عمل کنند و تظاهرکنندگان نیز به دستورالعمل نهادهای امنیتی پایبند و اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز برگزار کنند.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه شرایط امنیتی فعلی بازتاب اوضاع سیاسی است، بار دیگر خواستار برگزاری گفتگوی ملی میان گروه های سیاسی برای برون رفت از بحران فعلی، دور ماندن شهروندان از نزاع های سیاسی و حفظ امنیت شد و بر ضرورت تداوم همکاری و هماهنگی میان مسئولان تاکید کرد.

گفتنی است، منابع عراقی امروز از شلیک چند گلوله خمپاره به منطقه سبز بغداد خبر دادند و اعلام کردند که پارکینگ پارلمان عراق هدف اصابت چند خمپاره قرار گرفته است.

بر اساس اعلام منابع عراقی، در این حملات یکی از محافظان وفاء الشمری نماینده پارلمان و نیز پسر قحطان الموسوی دیگر نماینده در حملات منطقه سبز زخمی شده اند.