اولیایی: 44 سال است علیه استقلال ایران برنامه ریزی می‌کنند

کاظم اولیایی در خصوص تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد حواشی و دو دستگی در کشور و تیم های ورزشی با سوء استفاده از شرایط اخیر کشور، اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند بین ملت ایران و مخصوصا سربازانی که به عنوان بازیکنان تیم ملی حدود دو ماه آینده می‌خواهند توانایی ملت ایران را به رخ دنیا بکشند، تفرقه ایجاد کنند.

وی افزود: در جام جهانی با سه تیم آمریکا، انگلیس و ولز بازی داریم. به وسیله این مسابقات می‌خواهیم به تمام مردم دنیا اعلام کنیم که ملتی توانمند هستیم. ورزش توانایی ملت‌ها را ارزیابی می‌کند. عده‌ای این را دوست ندارند و جوی را به وجود می‌آورند که شرایط آرام تیم ملی ما از بین برود و دچار چند دستگی شود.

اولیایی: 44 سال است علیه استقلال ایران برنامه ریزی می‌کنند

اولیایی گفت: آفرین به بازیکنان تیم ملی ایران که هوشیارانه به وظیفه خودشان در مقابل ملت بزرگ ایران که همانا مایه گذاشتن و توان گذاشتن برای خوشحالی مردم است دارند عمل می‌کنند. من واقعا از کادر اداری، کادر اجرایی، کادر فنی و بازیکنان تیم تقدیر می‌کنم که هوشیار هستند و اجازه نمی‌دهند دیگران از تیم ملی فوتبال کشورمان سوء استفاده کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: اگر ملت ما و ورزشکاران هوشیار نباشند قطعا کشور، ورزش و فوتبال ما آسیب می‌بیند. به هرحال آنطرف آب که ما را دوست ندارند. 44 سال است علیه استقلال کشورمان برنامه ریزی می‌کنند و این کارها طبیعی است. داستان عضویت ما در شانگهای و قطب بندی‌ها را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین کشورهای بزرگ، طاقت استقلال کشور ما را نخواهند داشت و هر نوع توطئه‌ای را برنامه ریزی می‌کنند. با اینحال ما نارسایی‌ها و مشکلات اجتماعی داریم که باید با متر و معیار عقل و منطق آن‌ را مطالبه گری کنیم. اینکه چه می‌خواهیم و چه به نفع ما است، متر و معیار می‌خواهد. کشوری بدون نقص نیستیم.

اولیایی با انتقاد از نمایندگان مجلس گفت: من به شدت از نماینده‌های مجلس گلایه دارم. درساختار حکومت ما قرار است مردم همه کاره و تصمیم گیرنده باشند. ساختار این است که نماینده‌های مجلس به عنوان نماینده مردم جمع شوند، مشکلات را بیان و بودجه را تصویب کنند. خط و مشی بدهند اما نمایندگان به فرعیات می‌رسند و به اصل نیازهای جامعه کم توجه هستند. لذا جامعه به دلیل مشکلاتی که دارد نوع مطالبه گری خودش را کف خیابان انجام می‌دهد. مطالبه گری، اصولی است اما در کف خیابان به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: الان نقش نماینده‌ها را باید شدیدا نقد کنیم. آن‌ها باید به مردم پاسخگو باشند و نقایص را به صورت واقعی بگویند. باید از شعارهای تند پرهیز کنند. ازبس یک عده شعارهای تند دادند، جامعه باور کرده که در کشور مفسده بسیار داریم. ما مثل همه کشورها مسائلی داریم ولی اینطور که بزرگنمایی و سیاه نمایی شود، مشخص است که جوان‌های ما اعتمادشان را از دست می‌دهند. اعتماد از دست رفته ملت را باید احیا کنیم. نقش نمایندگان دلسوز و واقعی باید خیلی پررنگ شود. نماینده‌ها نباید از خودشان سلب مسئولیت کنند. آن‌هایی که عنوان نماینده دارند اما اصلا از درد مردم آگاه نیستند باید در این مقطع پاسخگوی ملت ایران باشند.