شهر خبر

استانداردسازی باند فرودگاه مهرآباد بعد از ۸۰ سال/ امکان ساخت ۱۰ هتل فرودگاهی در کشور

استانداردسازی باند فرودگاه مهرآباد بعد از ۸۰ سال/ امکان ساخت ۱۰ هتل فرودگاهی در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند فرودگاه مهرآباد بعد از ۸۰ سال به‌روز و استانداردسازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمیدرضا سیدی در مراسم افتتاح همزمان ‌پروژه‌های گردشگری که با حضور وزیر گردشگری، معاونان و مدیران ستادی وزارتخانه به شکل حضوری و مدیران‌کل استانی به شکل ویدئو کنفرانس در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: دو مأموریت در شرکت فرودگاه‌ها داریم، نخست توسعه و نگهداری ۵۳ فرودگاه است و مأموریت دوم کنترل ترافیک ۱۵۰۰ پرواز در سطح کشور که به پروازهای داخلی و عبوری سرویس‌دهی می‌کنیم این می‌تواند ظرفیت گردشگری ایجاد کند. 

وی افزود: امیدواریم با کمک یکدیگر فرودگاه‌ها را به‌روز و استاندارد کنیم، از فرودگاه مهرآباد باید شروع کنیم. برای باند مهرآباد ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و بعد از ۸۰ سال آن را به‌روز کردیم، این باند فرودگاهی با ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی استاندارد افتتاح می‌شود، این پروژه به توسعه حمل و نقل و صنعت گردشگری کمک می‌کند.

سیدی ادامه داد: روزانه حدود ۱۸۰ هزار نفر پرواز برای اربعین داشتیم، در ۱۰ فرودگاه کشور امکان ساخت هتل فرودگاهی داریم. با کمک وزارت میراث‌فرهنگی و امیدواریم با بخش خصوصی این پروژه‌ها را جلو ببریم.

انتهای پیام/