شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#نتایج#اعلام نتایج

سخنگوی کرملین:

آمریکا به سرعت در حال تبدیل شده به طرف اصلی نزاع در اوکراین است

آمریکا به سرعت در حال تبدیل شده به طرف اصلی نزاع در اوکراین است

«پسکوف» ضمن درخواست از غربی ها برای منتظر ماندن تا اعلام نتایج تحقیقات درباره حادثه نشت گاز از خطوط نورد استریم، تأکید کرد که آمریکا به سرعت درحال تبدیل شده به طرف اصلی نزاع در اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در نشستی خبری درباره تحولات مربوط به بحران اوکراین گفت: آمریکا به طور فزاینده و به صورت عملی در حال ورود به درگیری در اوکراین و در آستانه تبدیل شدن به یکی از طرف‌های این درگیری است و این مسئله بسیار خطرناک است.

سخنگوی کرملین در ادامه با اشاره به موضوع احتمال خرابکاری در دو خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۱ و ۲) افزود: از سیاستمداران غربی می‌خواهیم پیش از اظهار نظر در مورد وضعیت «نورد استریم» فکر کنند و منتظر نتایج بررسی‌ها بمانند.

پسکوف همچنین تأکید کرد: اروپا در حال پرداخت بهای گزاف برای تحریم‌های کوته فکرانه علیه روسیه است.

این در حالی است که پسکوف پیشتر با اشاره به نشت گاز خطوط لوله نورد استریم، گفته بود اینکه برخی به این نتیجه برسند که روسیه در این موضوع دست داشته، «احمقانه» است.

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای اوکراین که نشت گاز نورد استریم را «حمله تروریستی» مسکو خوانده بود، گفت: (چنین ادعایی) کاملاً قابل پیش‌بینی بود و همانطور که انتظار می‌رود، بال و پر دادن به چنین قصه‌هایی احمقانه است؛ قصه‌هایی احمقانه و مهمل.

ادعاهای اوکراین درباره این موضوع در حالی مطرح شده است که مسکو دیروز سه شنبه از احتمال خرابکاری منجر به نشتی خطوط لوله نورد استریم خبر داد و چنین احتمالی را رد نکرد.