شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد#عراق#پایتخت#منابع#چهارشنبه

تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در آستانه برگزاری نشست پارلمان

تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در آستانه برگزاری نشست پارلمان

منابع محلی امروز چهارشنبه از تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت عراق در آستانه برگزاری نشست پارلمان این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، منابع محلی امروز چهارشنبه از تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت عراق در آستانه برگزاری نشست پارلمان این کشور خبر دادند.

خبرنگار شبکه روسیا الیوم در بغداد، ضمن اعلام این خبر گزارش داد که  نیروهای امنیتی عراق برخی از خیابان ها در پایتخت این کشور را در راستای پیشگیری از تظاهرات احتمالی مسدود کرده اند.

در اثر این تدابیر امنیتی در برخی معابر و خیابان ها ترافیک شدیدی ایجاد شده و عراقی ها برای رسیدن به محل کار خود مسیرهای طولانی را پیاده طی کرده اند.

منابع عراقی همچنین با انتشار تصاویری از تجمع افرادی قریب به ۳۰ تا ۴۰ نفر در میدان التحریر و سردادن شعارهایی در حمایت از ادامه دوران نخست وزیری مصطفی الکاظمی خبر دادند.  بنابر اعلام این منابع، سن و سال افراد مشارکت کننده در این تظاهرات کمتر از ۱۸ سال بوده است.

در آستانه برگزاری نشست پارلمان سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق از اعضای ائتلاف چارچوب هماهنگی (شیعی) ، اعلام کرد: جریان صدر همواره در روند سیاسی عراق یک شریک اصلی محسوب می شود و چارچوب هماهنگی همواره به حضور این جریان در تحولات سیاسی تاکید داشته است.

از سوی دیگر، چارچوب هماهنگی با صدور بیانیه ای در آستانه برگزاری نشست پارلمان حمایت خود را از «محمد الحلبوسی» به عنوان رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد. حلبوسی اخیرا در آستانه برگزاری نشست پارلمان استعفا کرده بود، برخی منابع عراقی استعفای وی را پروتکلی و در راستای جلب حمایت مجدد اعضای پارلمان توصیف کرده اند.