شهرخبر

آمارهای جدید از کشتار غیرنظامیان افغان توسط آمریکا

آمارهای جدید از کشتار غیرنظامیان افغان توسط آمریکا

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد بر اثر حملات هوایی آمریکا در افغانستان در سال گذشته میلادی ۱۲ غیرنظامی کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با ارائه آمار تازه از کشتار غیرنظامیان افغان در حملات هوایی این کشور اعلام کرد در سال 2021 میلادی 12 غیرنظامی کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است 10 نفر از این غیرنظامیان در جریان حمله پهپادی آمریکا در کابل یک روز پیش از خروج نظامیان این کشور از افغانستان کشته شدند.

در این حمله یک کارمند امدادرسان و خانواده‌اش، از جمله 7 کودک کشته شدند، اما مقامات آمریکایی تأکید داشتند تروریست‌های داعش را هدف قرار داده‌اند.

پس از فشارهای رسانه‌ها، در نهایت مقامات نظامی آمریکا کشته شدن غیرنظامیان را تأیید کردند و افزودند درباره این حمله تحقیق خواهند کرد.

7 نفر از 10 قربانی این حمله کودک بودند، اما مقامات آمریکایی در نهایت تنها به ابراز تأسف بسنده کرده و اعلام نمودند هیچ دلیلی برای توبیخ یا تنزل مقام مسئولان حمله وجود ندارد، چرا که حمله نقض قوانین جنگی نبود.

بر اساس گزارش پنتاگون، دو غیرنظامی دیگر افغان در سال 2021، در دو حمله هوایی جداگانه در افغانستان، یکی در 8 ژانویه، در هرات و دیگری در 11 آگوست، در قندهار کشته شده‌اند.

در این گزارش همچنان ذکر شده است که دو غیرنظامی در جریان حمله هوایی آمریکا در قندهار در 18 جنوری 2021 زخمی شدند.

انتهای پیام/.