شهر خبر

هادی ساعی: ترس از باخت دلیل عدم اعزام به گرندپری‌ها نبود/ تیم آماده‌ای نداشتیم!

هادی ساعی: ترس از باخت دلیل عدم اعزام به گرندپری‌ها نبود/ تیم آماده‌ای نداشتیم!

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: بیشتر ملی‌پوشان ما کم تجربه هستند

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو درباره کیفیت رقابت‌های انتخابی تیم‌ ملی بزرگسالان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: این مسابقات جهت انتخاب تیم اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک برگزار شد، هنوز ترکیب اصلی مشخص نیست و خوشبختانه رقابت‌های خوبی را در نسل جوان شاهد بودیم. اردوهای تیم‌ ملی هم در حال برگزاری است، چند رویداد مهم را پیش رو داریم که امیدوارم بتوانیم نمایش خوبی را در مسابقات داشته باشیم.

وی در مورد انتخاب دبیر و نایب رییس بانوان فدراسیون نیز گفت: انتخاب این دو پست باید زودتر اتفاق می‌افتاد اما همانطور که در جریان هستید آنقدر شلوغ هستیم که فعلا فرصت نشده که تصمیم نهایی را بگیریم. البته وزارت ورزش برای پست نایب رئیسی اصرار دارد از مهروز ساعی استفاده کنیم، من هم بی علاقه نیستم اما شخص خانم ساعی بیشتر دوست دارند کارهای فنی را انجام دهند.

ساعی در پاسخ به این سوال که چرا در بخش بانوان انتخابی برگزار نمی‌شود، بیان کرد: در بخش زنان هم دو نماینده در مسابقات گرندپری خواهیم داشت و در تلاش هستیم که بتوانیم با گرفتن مجوز تعدادی از تکواندوکارانی که در اردو هستند ولی هنوز 40 امتیاز رنک‌شان پر نشده عازم تورنمنت لبنان کنیم. اما قطعا بعد از مسابقات گرندپری و تورنمنت لبنان انتخابی تیم بانوان را هم به همین شکل و با حضور داور برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد نتیجه احتمالی تیم‌ ملی در گرندپری منچستر گفت: این مسابقات پیش‌ زمینه‌ای است برای مسابقات جهانی، اکثر بچه‌های ما جوان و کم تجربه هستند البته تعدادی هم داریم که پیش‌تر در مسابقات گرندپری حاضر شدند و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و امتیازها را از دست ندهیم.

ساعی در ادامه در واکنش به این که گفته می‌شود کادر فنی به دلیل ترس از باخت در دو گرندپری قبلی شرکت نکرد، گفت: نه واقعا بخاطر ترس از باخت نبود، بیشتر ملی‌پوشان ما کم تجربه هستند و تصمیم گرفتیم به جای شرکت در این رقابت ها در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی شرکت کنیم، بچه‌ها واقعا شرایط حضور در گرندپری را نداشتند. برای مثال آرمین هادی پور که سهمیه گرندپری را داشت آسیب دیده بود. تیم وضعیت مطلوبی دارد هرچند که گرندپری منچستر بسیار سخت‌تر از مسابقات قبلی است.

وی در پایان تاکید کرد: برای گرفتن ویزا خیلی زودتر اقدام کردیم، در پاریس که بودیم هم با رئیس فدراسیون جهانی و هم رئیس فدراسیون انگلیس صحبت کردم که به دلیل نداشتن سفارت در ایران دعوت‌نامه ما را زودتر بدهند. این اتفاق افتاد و ایران اولین دعوت نامه مسابقات را دریافت کرد، اقدامات لازم از سمت ما انجام شده و امیدوارم بدون چالش خاصی بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم.

خبرنگار: فرییا جلیل خانی

انتهای پیام/