شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی
بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

توضیح سردار سلیمانی به خاتمی درباره نامه هشدار فرماندهان سپاه خطاب به او

کدخبر: 524132
سردار سلیمانی گفت ، تصمیم همه بوده، ولی به قلم خود او نوشته شده و هدف سیاسی نداشته‌اند
توضیح سردار سلیمانی به خاتمی درباره نامه هشدار فرماندهان سپاه خطاب به او

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین ، مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی ، خاطرات بیست و نهم شهریور١٣٧٨ وی را منتشر کرد :

سردار [قاسم] سلیمانی، فرمانده نیروی قدس آمد. در مورد نامه‌ای که فرماندهان سپاه، چند هفته پیش به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور] نوشتند و سروصدای زیادی به پا کرد، توضیحی داد.

گفت، تصمیم همه بوده، ولی به قلم خود او نوشته شده و هدف سیاسی نداشته‌اند و قبل از نوشتن، از آقای خاتمی وقت خواسته‌اند که تذکرات را خصوصی بگویند؛ چون وقت نداده، نوشته‌اند. گفت، فردی با اهداف جناحی، آن را به روزنامه جوان داده که مورد اعتراض و شکایت فرماندهان است. از سیاست وزارت امورخارجه در مورد عراق انتقاد دارد. گفت، پیشنهاد داده‌اند که از غرامت جنگ صرف‌ نظر کنیم، به بهای رسمی شدن مجدد قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر.

گفت، نیروهای شورشی در داغستان، وهابی هستند و طالبانی و ضیاءالدین هم از آنها حمایت می کنند، ولی نیروهای مبارز اُزبکستانی که اکنون در قرقیزستان فعال‌اند، مسلمانان معتدلی هستند و رهبرشان طاهر یولداش، [رهبر جنبش اسلامی اُزبکستان]، جوان خوبی است و در تاجیکستان هم قدرت دارند. گزارشی از انفجار قندهار داد. فکر می کنند، انفجار [در فلکه آب] مشهد را عوامل طالبان انجام داده‌اند. اصرار زیادی کردکه من نامزد مجلس شوم و گفت، وگرنه انقلاب در خطر است.