شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سازمان ملل#مجمع عمومی سازمان ملل

نماینده عُمان در سازمان ملل:

از صلح در یمن و حل مسئله فلسطین حمایت می کنیم

 از صلح در یمن و حل مسئله فلسطین حمایت می کنیم

نماینده عُمان در سازمان ملل طی اظهاراتی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که کشورش از صلح در یمن و حل و فصل مسئله فلسطین حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الخلیج آنلاین، «محمد بن عوض الحسان» نماینده عمان در سازمان ملل طی اظهاراتی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که کشورش از صلح در یمن و حل و فصل مسئله فلسطین حمایت می کند.

وی افزود: عمان همچنان تمام تلاش و همکاری خود را برای تحقق صلح در یمن به کار می گیرد و از برقراری آتش بس در این کشور استقبال می کند.

نماینده عمان در سازمان ملل همچنین، طرف های یمنی را به عبور از گذشته دردناک و تمرکز بر ساختن آینده درخشان برای وطنشان، وحدت، امنیت و ثبات آن بر اساس مرجعیت های توافق شده و مصوبات گفتگوی ملی و قطعنامه های سازمان ملل فراخواند.

الحسان، حمایت از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل و فرستاده آمریکا برای تحقق صلح دائمی در یمن از طریق گفتگو و دعوت از همه طرف های یمنی به اقدام جدی برای تدوین نقشه راه و روند سیاسی جهت حفظ حاکمیت یمن، استقلال، امنیت و ثبات آن را مورد تأکید قرار داد.

وی تاکید کرد که عمان هر گونه کمک های انسانی مورد نیاز و ممکن را در اختیار مناطق و استان های مختلف یمن قرار خواهد داد.

وی درباره مسئله فلسطین نیز تاکید کرد که حل این مسئله رکن اصلی ثبات منطقه غرب آسیاست؛ چرا که این درگیری باعث به وجود آمدن بحران‌ها، تنش‌ها و خشونت‌های زیادی شده است.

نماینده عمان در سازمان ملل درباره تحولات لیبی، سوریه و سودان نیز ابراز امیدواری کرد که اختلافات در این کشورها با توافق گروه های سیاسی، نهادینه شدن مفهوم سرنوشت مشترک برای تحقق امنیت و ثبات این کشورهای برادر، حل و فصل شود.