شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

عمار حکیم:

امیدواریم رئیس پارلمان عراق استعفای خود را پس بگیرد

 امیدواریم رئیس پارلمان عراق استعفای خود را پس بگیرد

رهبر جریان حکمت ملی عراق ابراز امیدواری کرد که رئیس پارلمان این کشور استعفای خود را پس بگیرد و چنین موضوعاتی مطرح نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق ابراز امیدواری کرد که رئیس پارلمان این کشور استعفای خود را پس بگیرد و چنین موضوعاتی مطرح نشود.

وی درباره بن بست سیاسی عراق گفت: زمانی که بن بست سیاسی به وجود می آید، شاید شرایط برای همه طرف ها رضایت بخش نباشد و اگر طرفی راضی نبود باید امتیازدهی صورت گیرد و منفعت ملی را بر هر چیزی ترجیح داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ادامه داد: چارچوب هماهنگی محمد شیاع السودانی را برای نخست وزیری معرفی کرد و برادرانمان در جریان صدر به دعوت ها برای گفتگو پاسخ ندادند، تا به امروز هیچ گفتگویی با جریان صدر در خصوص بررسی گزینه نخست وزیری انجام نشده است.

سید عمار حکیم تاکید کرد که تصمیم چارچوب هماهنگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در راستای بازگشت تمام احزاب به صحنه سیاسی است.

گفتنی است، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق ضمن اعلام کناره گیری خود از ریاست پارلمان، گفت که درباره این موضوع با هیچکدام از متحدانش مشورت نکرده است.

همچنین هیئت رئیسه پارلمان عراق روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که قرار است که در نشست روز چهارشنبه پارلمان، استعفای الحلبوسی به رأی گذاشته شود و همچنین معاون اول رئیس پارلمان نیز انتخاب شود.