شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#نخست وزیر

نخست وزیر ارمنستان با ماکرون دیدار کرد/ باشینیان: آذربایجان باید از خاک ارمنستان عقب‌نشینی کند

ماکرون تاکید کرد، در روزهای اخیر گفتگوهای تلفنی فراوانی با پاشینیان داشته و اضافه کرد، "مسائل به تاخیر افتاده زیادی وجود دارد. ما آنها را می‌دانیم. باید تنها از طریق مذاکرات به آنها رسیدگی کرد."

او اظهار کرد، وضعیت میدانی حادتر و حادتر می‌شود و متذکر شد، مناطق مرزی ارمنستان هدف حمله قرار گرفتند و زیرساخت‌های نظامی‌اش نیز از بین رفتند.

ماکرون با بیان اینکه با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفتگوی تلفنی خواهد داشت، خاطر نشان کرد، ممکن است با مقامات اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای مربوطه بر سر مناقشه مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با هدف تضمین صلح پایدار به بحث و گفتگو بپردازد.

ماکرون اظهار کرد، او و پاشینیان در دیدار خود در پاریس همچنین بر سر مساله عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه بحث و گفتگو و بر اهمیت مساله عادی‌سازی روابط برای صلح در منطقه تاکید کردند.

خبرگزاری تاس نیز در گزارش خود اعلام کرد: پاشینیان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ماکرون در شهر پاریس گفت:‌ سربازان جمهوری آذربایجان باید از خاک ارمنستان به مواضع اولیه خود عقب‌نشینی کنند.

او تصریح کرد: ‌فرانسه اکنون رئیس شورای امنیت سازمان ملل است و دستورکارش که از سوی ماکرون حمایت می‌شود، موضوع تجاوزگری جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان است. جمهوری آذربایجان در نتیجه تجاوزگری در تاریخ‌های ۱۲ مه ۲۰۲۱ و ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ اراضی حاکمیتی ارمنستان را اشغال کرده است. من مایلم تاکید کنم که موضع ما روشن است: سربازان جمهوری آذربایجان باید از اراضی حاکمیتی ارمنستان عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/