شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##کشف#جدید:#ویروس#مهندسی‌شده#تبخال#سرطان#می‌کشد

کشف جدید: ویروس مهندسی‌شده تبخال سرطان را می‌کشد

محققان به کشتن تومورهای سرطانی به وسیله ویروس مهندسی شده تبخال امیدوار شده‌اند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، در اولین آزمایش انسانی، موسسه تحقیقات سرطان لندن ICR ، شکل ضعیف شده و اصلاح شده ویروس هرپس سیمپلکس را برای کشتن سلول سرطانی به ۳۹ بیمار تزریق کرد.

داروی RP2 روی 39 بیمار مبتلا به سرطان از جمله افرادی که از تومورهای پوست، مری و سر و گردن رنج می‌بردند، آزمایش شد.

یک بیمار از غرب لندن پس از اینکه توانست به عنوان یک سازنده به کار خود بازگردد، از این دارو به عنوان یک “معجزه واقعی” استقبال کرد.

به طور کلی، سه نفر از نه بیمار تحت درمان با RP2 شاهد کوچک شدن تومورهای خود بودند. از 30 بیمار که این دارو و ایمونوتراپی را دریافت کرده بودند، هفت نفر نیز بهتر شدند.

در حالی که مطالعات بزرگتر مورد نیاز است، این دارو می‌تواند راه نجاتی برای مبتلایان به سرطان در مرحله آخر باشد.

ویروس تبخال که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده، به بیمارانی که در خط پایان هستند، تزریق می‌شود.

تزریق به صورت مستقیم انجام شده و سپس از دو طریق یعنی حمله مستقیم به سلول و ترکاندن آن و تقویت سیستم ایمنی به تومور حمله می‌کند.

پروفسور کوین هرینگتون، سرپرست تحقیق و استاد درمان‌های بیولوژیکی سرطان در موسسه تحقیقات سرطان لندن گفت:” مطالعه ما نشان می‌دهد که یک ویروس سرطان‌کش مهندسی شده ژنتیکی می‌تواند یک یا دو ضربه به تومورها وارد کند و مستقیماً سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. در حالی که سیستم ایمنی بدن را علیه آنها فرا می‌خواند.”

مشاور انکولوژیست در بنیاد Royal Marsden NHS Trust افزود:” در کارآزمایی‌های بالینی در مراحل اولیه به ندرت مشاهده می‌شود که این چنین با نرخ‌های خوب پاسخ‌دهی روبرو شویم، زیرا هدف اصلی آنها آزمایش ایمنی درمان است و بیماران مبتلا به سرطان‌های بسیار پیشرفته را درگیر می‌کنند.

وی افزود یافته‌های آزمایشی اولیه ما نشان می‌دهد ویروس مهندسی ژنتیکی شده هرپس می‌تواند به طور بالقوه به یک گزینه درمانی جدید برای برخی از بیماران مبتلا به سرطان‌های پیشرفته، از جمله آن‌هایی که به سایر اشکال ایمنی درمانی پاسخ نداده‌اند، تبدیل شود.

ویروس دستکاری شده ژنتیکی RP2 که مستقیماً به تومورها تزریق می شود، به گونه ای طراحی شده است که عملکردی دوگانه در برابر تومورها دارد و در داخل سلول‌های سرطانی تکثیر شده تا آنها را از درون بشکند، و همچنین پروتئینی به نام CTLA-4 را مسدود می‌کند که ترمزهای سیستم ایمنی را آزاد کرده تا توانایی آن را برای کشتن سلول‌های سرطانی افزایش دهد.