شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امور خارجه#وزیر امور خارجه

ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان و همتای برونئی خود

ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان و همتای برونئی خود

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با داتو اریوان یوسف وزیرخارجه برونئی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با داتو اریوان یوسف وزیرخارجه برونئی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن دعوت از  مقامات عالی برونئی برای سفر بِه ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات دوجانبه با این کشور  استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان از مواضع مفتی برونئی در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران قدردانی و بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی‌برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع مثبت برونئی در مجامع بین‌المللی تشکر کرد.

وزیر خارجه برونئی نیز در این ملاقات با استقبال از افزایش همکاریها در سطوح مختلف با ایران و ابراز امیدواری نسبت به افزایش دیدارها و تبادل هیات ها ، تاکید کرد همکاری‌ دو کشور در مجامع بین المللی ادامه یاید.

اریوان یوسف همچنین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، از تداوم همکاری کشورهای اسلامی و از جمله ایران در موضوع فلسطین حمایت کرد.

انتهای پیام/