شهرخبر
سبک زندگی

چند همسری | چند همسری مردان متاهل

چرا مردان میل به ازدواج دوم دارند؟

ازدواج دوم مردان متاهل یا چند همسری آن‌ها معمولا واکنشی در مقابل مشکلات زندگی زناشویی است.

چرا مردان میل به ازدواج دوم دارند؟

این مردان در واقع بدون هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکل، ازدواج دوم را راهی ساده‌تر برای فرار از مشکلات انتخاب می‌کنند و برای توجیه رفتارشان دلایل زیادی را مطرح می‌کنند.

دلایل ازدواج دوم مرد متاهل

در هرکدام از انواع ازدواج مشکلات و مسائلی پیش می‌آید که آن زندگی را به چالش می‌کشد. دلایل گوناگونی نیز برای ازدواج دوم و ازدواج مجدد در مردان مشاهده شده است که از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

مردانی که از زن اولشان بچه دار نمی‌شوند

این مردان برای بقای نسلشان اقدام به ازدواج مجدد می‌کنند. این نوع ازدواج مجدد در مردان اکثرا در زمانی رخ می‌دهد که همسرانشان از لحاظ باروری دچار مشکل هستند. در بیشتر مواقع میان نازایی زن و طلاق یا ازدواج مجدد مرد یک ارتباط مستقیم وجود دارد. برعکس این قضیه اگر مردی خودش دچار مشکل ناباروری باشد، از همسرش تقاضای صبوری و مدارا کردن دارد.

دلایل ازدواج دوم مرد متاهل

مردانی که صاحب فرزند هستند اما پسردار نمی‌شوند، از دلایل ازدواج دوم مرد متاهل

این عده از مردان فکر می‌کنند که ایراد از همسرشان است. در این خانواده‌ها زن‌ها چندین بار باردار می‌شوند ولی هر بار دختر به دنیا می‌آورند و بعد مرد برای اینکه پسردار شود راه حل را ازدواج دوم می‌بیند. 

ثروت و ازدواج مجدد

برخی از مردها وقتی به ثروت می‌رسند تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرند به قول قدیمی‌ها زمانی که شلوارشان دوتا می‌شود فیل‌شان یاد هندوستان می‌کند و به فکر تــنوع طلبی جنسی می افتند. در بسیاری از جلسات مشاوره شاهد بودیم که زن و شوهر زندگیشان را از نقطه زیر صفر شروع کرده‌اند بعد از سال‌ها تلاشی که زن و مرد با هم کردند، توانستند به جایگاهی مناسبی از لحاظ اجتماعی، علمی و اقتصادی برسند.

دلایل ازدواج دوم مرد متاهل

اختلال شخصیتی رایج در ازدواج دوم مردان متاهل

مردانی که نتوانند با یک همسر زندگی کنند مبتلا به اختلال دون ژوانیسم هستند. این افراد هویت خود را در تعداد زن‌هایی می‌بینند که به تصرفشان در آمدند. این موضوع هدف زندگی این مردان است. هر چقدر زنان محترم‌تر و متشخص‌تر باشند برای این مردان جذاب‌تر هستند.

اختلال دو قطبی – بیماری مانیک از دلایل ازدواج دوم مرد متاهل

در بسیاری از اوقات بیماری‌هایی مانند اختلال دوقطبی یا بیماری مانیک سبب ایجاد روابط متعدد در مردان می‌شود. از جمله نشانه‌های بیماری مانیک (بیماری شیدایی) یا اختالال دوقطبی می‌توان به ولخرجی فرد، احساس قدرت و خاص بودن اشاره داشت. افراد زمانی مبتلا به اختلال دوقطبی یا بیماری مانیک هستند برای فرار از احساس افــسردگی شدیدی که دارند معمولا تلاش به برقراری رابطه جدید با یک فرد دیگر می‌کنند.

منبع: مجله دلتا