شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتریش#ایران-#سنگال؛#تیتراژ#پایانی#اردوی#اتریش

ایران- سنگال؛ تیتراژ پایانی اردوی اتریش

ایران- سنگال؛ تیتراژ پایانی اردوی اتریش

از ساعت 18 امروز دو تیم فوتبال ایران و سنگال در دیداری دوستانه مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی آماده‌سازی اخیر خود باید مقابل گربه سیاه کی‌روش قرار بگیرد. گربه سیاهی که اگر سد راه کی‌روش قرار نمی‌گرفت حالا او قهرمان آفریقا شده بود و با صعود مصر به جام جهانی، احتمالا دیگر به نیمکت ایران نمی‌رسید.

کی‌روش در همان حضور اول خود روی نیمکت، تیم ملی را منسجم‌تر کرد. او البته دست به تغییرات بزرگ نزد و به نظر می‌رسید تنها شرح وظایف بازیکنان متفاوت‌تر از گذشته شده بود. تیم کی‌روش در بازی مقابل اروگوئه برای تک تک دقایق برنامه داشت و در نهایت در لحظه درست زهر خود را ریخت.

دقیقا همان چیزی که با توجه به بضاعت تیم انتظار می‌رود در بازی‌های جام جهانی 2022 قطر مشاهده کنیم. دفاع درست و منطقه‌ای، تصاحب توپ و رساندن آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خط حمله، اضافه شدن بازیکنان در لحظه درست و در نهایت ضربه زدن در بهترین زمان ممکن. این روال در بازی مقابل اروگوئه به شکلی کم نقص انجام شد و می‌توان از آن مقابل آمریکا و انگلیس استفاده کرد.

بازی مقابل سنگال نمی‌تواند شبیه‌سازی هیچ‌کدام از دیدارهای ایران در جام‌‌ جهانی باشد اما فرصت خوبی است تا زوج‌سازی و کارهای ترکیبی بیشتر استفاده شود و بازیکنان با تفکر سرمربی جدید بیشتر آشنا شوند.

در سمت مقابل آلیو سیسه به عنوان یکی از موفق‌ترین و برترین مربیان ادوار سنگال، حالا در هفتمین سال حضورش روی نیمکت این تیم به دنبال رقم زدن اتفاقی تاریخی به همراه شاگردانش است. او برای این کار البته ابزار خوبی هم دارد. سادیو مانه در اوج دوران فوتبالی خود است، کولیبالی یکی از بهترین مدافعین است، بالوتوره کم و بیش در ترکیب اصلی میلان بازی می‌کند و در دیگر پست‌ها هم دست سرمربی برای انتخاب باز است. برخلاف ایران اما این دیدار می‌تواند برای سنگالی‌ها یک شبیه‌ سازی باشد زیرا آن‌ها با قطر هم‌گروه‌اند. سبک بازی تیم ملی هرچند با قطر متفاوت است اما این بازی فرصتی است که سنگالی‌ها با تفکر یک تیم آسیایی تا حدودی آشنا شوند.

***

ایران یک بار در سال 2009 و پس از برکناری علی دایی با سنگال بازی کرد. در دیداری که اریش روته مولر روی نیمکت تیم ملی بود و بازی 1-1 مساوی شد. تک گل ایران را مهرزاد معدنچی به ثمر رساند. از بازیکنانی که در آن بازی به میدان رفتند تنها حاج صفی و شجاعی هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده‌اند.

ممکن است این دیدار آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی باشد. طبق اعلام مسئولین ایران به دلیل زمان نزدیک دیدار مقابل انگلیس، پیشنهاد بازی مقابل روسیه در دهه پایانی آبان را رد کرد و مشخص نیست حریف دیگری در راه خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام/