شهرخبر

کی‌روش به دنبال امتحان همه؛

تغییر ترکیب تیم ملی برای دیدار با سنگال/ فرصت به بازیکنان جدید

تغییر ترکیب تیم ملی برای دیدار با سنگال/ فرصت به بازیکنان جدید

سرمربی تیم ملی که فرصت زیادی تا حضور در جام‌جهانی ندارد، در دومین دیدار تدارکاتی اردوی اتریش نفرات جدیدی را در ترکیب این تیم قرار خواهد داد تا بتواند همه بازیکنان را محک بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین محک جدی ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی توسط کارلوس کی روش روز سه شنبه خواهد بود. جایی که ملی پوشان ایران پس از برتری برابر اروگوئه باید به مصاف قهرمان آفریقا بوند. 

دیدار با سنگال از جهات مختلف برای تیم ملی دارای اهمیت است. هم این که پیروزی در آن می تواند وضعیت روحی ملی پوشان را بهتر از قبل کند و اعتماد به نفس آنها را بالا ببرد و هم این که می تواند فرصتی برای کی روش باشد تا نفرات بیشتری را محک بزند و به ترکیب اصلی نزدیکتر شود. 

این دیدار فعلا آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی برای حضور در جام جهانی خواهد بود و هنوز مشخص نیست در روزهای منتهی به آغاز مسابقات دیدار تدارکاتی دیگری برای ملی پوشان فراهم خواهد شد یا نه. به همین خاطر کی روش تلاش خواهد کرد از نفرات بیشتری استفاده کند تا شناخت کاملتری از ملی پوشان به دست آورد. 

تغییر ترکیب تیم ملی برای دیدار با سنگال/ فرصت به بازیکنان جدید

دروازه بان هایی که محک نخوردند

هر چند در دیدار برابر اروگوئه علیرضا بیرانوند بخش عمده ای از زمان بازی را درون دروازه ایستاد و در 30 دقیقه پایانی جای خود را به امیر عابدزاده داد اما دو گلر دیگر هم در اردوی تیم ملی هستند که در بازی تدارکاتی محک نخوردند. سیدحسین حسینی و پیام نیازمند دو گلری هستند که باید محک بخورند تا کی روش بتواند از بین آنها سه نفر را برای حضور در جام جهانی انتخاب کند و یکی را خط بزند. 

خط دفاعی تغییر می کند؟

سرمربی تیم ملی در دیدار برابر اروگوئه به شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان میدان داد تا برابر بهترین مهاجمان دنیا محک بخورند. با توجه به مصدومیت جزیی خلیل زاده باید دید او از ترکیب جدیدی استفاده خواهد کرد یا نه. البته برخی مدافعانی که در اردوی تیم ملی هستند قبلا با کی روش کار کرده اند و سرمربی تیم ملی شناخت خوبی از آنها دارد اما برای تصمیم گیری نیاز است که در یک دیدار جدی مثل بازی با سنگال مجددا عیار آنها سنجیده شود.

تغییر ترکیب تیم ملی برای دیدار با سنگال/ فرصت به بازیکنان جدید

مصدومانی که ترکیب را تغییر می دهند

برخی بازیکنان تیم ملی که جزو نفرات مد نظر کی روش هستند در دیدار قبلی مصدوم بودند و از سوی وی به کار گرفته نشدند. با این حال احتمال می رود که در دیدار برابر سنگال آنها به میدان بروند. یکی از این بازیکنان امید ابراهیمی است که احتمال دارد در این بازی به کار گرفته شود. خط دفاعی تیم ملی با وجود عملکرد خوبی که در دیدار برابر اروگوئه داشت اما با حضور بازیکنانی مثل نورالهی و امیری در اواخر بازی شرایط بهتری پیدا کرد. 

همین اتفاق ممکن است کی روش را وادار به تغییراتی در ترکیب ابتدایی تیم ملی بکند تا نفرات جدیدی را به میدان بفرستد. در خط حمله هم هنوز مشخص نیست سردار آزمون از ابتدا در ترکیب قرار خواهد گرفت یا در اواسط بازی به میدان فرستاده خواهد شد. 

آنچه مسلم است دیدار با سنگال فرصت مهمی برای کی روش است تا بتواند بازیکنان بیشتری را به میدان بفرستد و با شناخت بیشتر از توانایی آنها، فهرست نهایی اش برای حضور در جام جهانی را انتخاب کند.