شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#اوکراین

افشای داده‌های شخصی ماموران اطلاعاتی اوکراین؛ از سارق تا قاچاقچی

افشای داده‌های شخصی ماموران اطلاعاتی اوکراین؛ از سارق تا قاچاقچی

یک گروه هکری متعلق به روسیه، اطلاعات بیش از یک هزار نفر از کارکنان اداره مرکزی اطلاعات اوکراین را افشا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، گروه هکری RaHDIt روسیه، اطلاعات شخصی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کارمند سرویس اطلاعات خارجی اوکراین را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دادند.

یک منبع اجرایی آگاه، امروز (دوشنبه) صحت اطلاعات منتشر شده در تارنمای این گروه را تأیید کرد.

داده‌های منتشر شده حاوی اطلاعاتی درباره مأموران مخفی سرویس اطلاعات اوکراین شاغل در بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لهستان، جمهوری آذربایجان، آرژانتین، مجارستان، یونان، عراق، آفریقای جنوبی، تاجیکستان و … است.

این گروه هکری علاوه بر این، اطلاعات مأموران اطلاعاتی اوکراین در سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین موقعیت مکانی ۴۰ پایگاه مخفی اوکراین از جمله پایگاهی مستقر در یک مجتمع آموزشی را نیز منتشر کرد.

داده‌های اخیر، در ادامه حمله سایبری این گروه هکری به اداره اطلاعات مرکزی اوکراین در ماه جولای است؛ حمله‌ای که در جریان آن اطلاعات ۲ هزار و ۵۰۰ مأمور این اداره افشا شد.

به گفته هکرها، در بین مأموران اداره اطلاعات اوکراین، معتادان، مجرمان و متهمان به سرقت، قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر، متجاوزان و محکومان جرایم شدید، به چشم می‌خورند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک از مسکو برای محافظت از آنها برابر رژیم کی‌یف، آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را اعلام کرد.

در ادامه تحولات در اوکراین، جمهوری‌های دونستک و لوهانسک به همراه دو منطقه زاپروژیا و خِرسون در شرق اوکراین، برای الحاق به روسیه، از روز جمعه اقدام به برگزاری همه‌پرسی کرده‌اند. میزان مشارکت در این همه‌پرسی که تا ۲۷ سپتامبر ادامه دارد، در لوهانسک و دونتسک به ترتیب بیش از ۷۶ و ۵۰ درصد بوده و ۴۸.۹ درصد از رای‌دهندگان در خرسون و۵۱.۵۵ درصد از مردم زاپروژیا در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند.