شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#عمار#سفیر ایران

جزئیات دیدار عمار حکیم با سفیر ایران در عراق

کدخبر: 523946
اقتصادنیوز: رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با آل صادق، بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه در راستای تضمین منافع دو طرف تاکید کرد.
جزئیات دیدار عمار حکیم با سفیر ایران در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از کانال اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد درخصوص آخرین تحولات عراق و منطقه گفت وگو کرد.

حکیم و آل صادق در این دیدار تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه بین بغداد و تهران را علاوه بر شعائر حسینی (ع) که ملت های منطقه از جمله دو ملت عراق و ایران را در زیارت اربعین حسینی (ع) و شهادت پیامبر اعظم (ص) متحد کرده است، بررسی کردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه در راستای تضمین منافع دو طرف تاکید کرد.

وی بر لزوم ایجاد معادله‌ای که بتواند همه طرف‌ها در عراق را براساس قانون اساسی و قانون جاری این کشور متحد کند و نیز اهمیت تشکیل دولت عراق براساس اولویت‌های مرحله کنونی برای تحقق آرمان‌های مردم این کشور و احیای اعتماد آنها تاکید کرد.

حکیم تصریح کرد که امنیت و ثبات عراق به نفع امنیت و ثبات منطقه و کشورهای آن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار تداوم گفتگوها برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تعیین تکلیف اختلافات شد.

سفیر ایران در بغداد نیز گزارشی از برداشت ملت ایران از موضع ملت عراق در حمایت و پشتیبانی از زائران اربعین حسینی (ع) ارائه کرد.

حکیم نیز اشاره کرد که عراق و ملتش به خدمت‌گزاری به زائران در مناسبتی که عناوین در آن از میان می‌رود و تنها عنوان زائر حسین (ع) باقی می‌ماند، افتخار می‌کند.