شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه

مجموعه های فرهنگی و دانشجویان فضا دانشگاهها را به سمت عقلانیت سوق دهند

مجموعه های فرهنگی و دانشجویان فضا دانشگاهها را به سمت عقلانیت سوق دهند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به دانشجویان و مجموعه های فرهنگی دانشگاهها توصیه کرد فضای نخبگانی را در حوادث اخیر در دانشگاهها حفظ کنند.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای سراسر کشور،  در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به اهمیت شکل گیری فضای عقلانی و منطقی در مطالبه گری جریان دانشجویی در حوادث اخیر کشور اظهار داشت:  مجموعه های فعال در آموزش عالی باید تلاش کنند به سمت یک فضای عقلانی حرکت کنیم و دانشگاهها از فضای احساسی که از بیرون رهبری، تهییج و تحریک می شود فاصله بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ابعاد حادثه درگذشت خانم امینی باید روشن شود و پزشکی قانونی، حفاظت نیروی انتظامی و وزارت کشور بگزارش های خود را در این باره ارائه دهند، اضافه کرد: اگر طبق گزارش ها، تقصیرها و قصورهایی بوده باید با آنها برخورد شود. اگر هم فرایند و قانونی در کشور وجود دارد که ایراداتی به آن وارد است باید اصلاح شود و اگر نه قانون در کشور اجرا شود.

فاطمی پور با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم، شرایط پیش آمده باعث شود خدمات و اقتدار پلیس آسیب ببیند، تصریح کرد: ضربه دیدن اقتدار پلیس یعنی از بین رفتن امنیت و زیاد شدن جرم، جنایت، زورگیری و درگیری های خیابانی لذا باید آستانه تحمل را بالا ببریم و به تنش ها دامن نزنیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای سراسر کشور تاکید کرد: توصیه ها به دانشگاها، معاونان فرهنگی و حراست ها شده است که در بازی نیفتند و تنش و درگیری ایجاد نشود. البته تجمعاتی که رخ داده است همه غیرقانونی و بدون مجوز است اما باید با  مراعات و تدبیر فضا را به سمت فضای عقلانی بکشانیم.

وی تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی است و دانشجویان خوابگاههای خود را تحویل می گیرند و وضعیت انتخاب واحد و اساتید مشخص می شود، اگر فضای احساسی که از بیرون تحریک می شود در دانشگاهها حاکم شود، اولین ضربه را خود دانشجویان می خورند.

فاطمی پور با توصیه هایی به جریانات دانشجویی گفت: به فعالان دانشجویی که در این حادثه نگران شدند توصیه می کنیم فضای نخبگانی را حفظ کنند. اگر مطالبه ای هست راهکارهای مختلفی دارد از بیانیه دادن گرفته تا پیگیری های قانونی و روشنگری در این بخش وجود دارد. اگر فضا متشنج شود نه تنها مطالبه گری فایده ای ندارد بلکه کسانی که نمی خواهند دانشگاه ما رشد کند و دانشجوی ما دغدغه مند و پیشرو باشد، بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه نباید از ارزش های جامعه عقب نشینی کرد، ادامه داد: می توانیم  با گفت وگو، تعامل و اقناع در فضایی آرام موضوعات را پیگیری کرده و راههای بهتری برای همفکری و ارتقای فضای فرهنگی کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام/