شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم

پالایشگاه فراسرزمینی یعنی دسترسی راحت به مشتری بدون تحریم

پالایشگاه فراسرزمینی یعنی دسترسی راحت به مشتری بدون تحریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره تاثیر راه‌اندازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: با راه اندازی پالایشگاه های فراسرزمینی به مشتریان بدون مانع و سریعتر دسترسی پیدا می کنیم و درآمد حاصل از فروش نفت کشور بدون هیچ گونه نوسانی تضمین شود.

پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا ضمن تاکید بر اینکه روسیه از جمله کشورهایی است که از سرمایه گذاری خارجی استفاده کرده اظهار داشت: سرمایه گذاری خارجی توسط در روسیه بسیار انجام شد و به همین دلیل تحریم ها آثلار منفی زیادی بر این کشور نداشت. تحریم هایی که اتحادیه اروپا و آمریکا و بعضاً برخی از کشورهای همراه به این کشورها بر علیه این کشور اعمال کردند آثار آن در بحث تورم اثر گذاری روی تولیدات داخلی نمود و بروز زیادی نداشت.
این عضو کمیسیون انرژی ضمن اظهار تاسف از عدم سرمایه گذاری خارجی در کشور ما افزود: سرمایه گذاری خارجی در کشور ما خیلی خیلی اندک بوده است، به همین دلیل ما آثار تحریم را در کشورمان لمس کردیم و مردم این نتایج را به خوبی و به عینه دیدند. ما باید سرمایه گذاری خارجی را در کشور گسترش دهیم.
این نماینده مجلس یازدهم افزود: نمایندگان مجلس و به خصوص کمیسیون انرژی به وزارت نفت و وزیر نفت توصیه کردند که این سرمایه گذاری خارجی و راه اندازی پالایشگاه های فراسرزمینی توسعه پیدا کند و مجلس هم پشتیبان آنها خواهد بود. در حال حاضر دو قرارداد در این زمینه منعقد شده و امیدواریم قراردادهای بیشتری هم منعقد شود.
این عضو کمیسیون انرژی درباره تاثیر انعقاد قراردادهای ‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی بر گسترش روابط بین المللی ایران در حوزه انرژی نیز گفت: قطعاً یکی از دلایل اصلی ما برای حرکت به سمت انعقاد قرارداد پالایشگاه های فرا سرزمینی گسترش روابط بین المللی ایران در حوزه انرژی است و به این وسیله ما به درآمد ارزی بالایی دست پیدا خواهیم کرد این اقدام ما شروع ایجاد یک درآمد ارزی پایدار برای کشور است.
محمد نژاد افزود: فرآورده های نفتی و گازی ما که یک منبع درآمد خوبی برای ما است مثل بنزین و گازوئیل و گاز ال پی جی و سی ان جی که به میزان فراوان آن را در اختیار داریم و در شرایطی به سر می بریم که می توانیم آنها را صادر کنیم این شرایط می توانند در کشورهای دیگر توسط ما به وجود بیاید و یک منبع درآمد ثابت از محل منابع نفتی برای ما فراهم کند.
این عضو کمیسیون انرژی افزود: البته ما هنوز در ابتدای راه هستیم و وزارت نفت تجربیات بیشتری در این زمینه کسب خواهد کرد و این مسئله منجر به گسترش این قراردادها خواهد شد به این جهت که پالایشگاه‌ها درآمد ارزی خیلی بالایی دارند ما این مسئله را دنبال خواهیم کرد تا شاهد گسترش این نوع قراردادها باشید.
محمدنژاد درباره مزیت راه اندازی پالایشگاه داخلی در مقابل پالایشگاه های فرا سرزمینی توضیح داد: دسترسی راحت‌تر به مشتری بدون هیچ مانعی یکی از مزایای راه‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی است. در مجموعه دسترسی راحت تر و بدون دردسر به مشتریانی که از قبل داشتیم و مشتریان جدیدی که میگیریم یکی از مزایای این پالایشگاه فرا سرزمینی است.
وی در ادامه تاکید کرد: ونزوئلا پالایشگاه های فراوانی دارد که نیازمند دانش و تکنولوژی روز کشور ما است و ما می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم ما به این وسیله به اهدافی که در منطقه و فرامنطقه ای داریم میرسیم. ما به این وسیله به مشتریان بدون صرف هزینه اضافی می رسیم. زیرا در حال حاضر هزینه‌های اضافی و جانبی صادرات نفت خیلی بالا است.
این عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد؛ تغییرات در درآمد ما خیلی در بودجه نویسی و برای دولت مناسب نیست. اما پالایشگاه های فرا سرزمینی از جمله مسائلی است که درآمد ثابت را برای ما ایجاد میکند و می تواند به راحتی روبه افزایش هم باشد.

انتهای پیام/