شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان#خراسان رضوی

معاون اجرایی رییس جمهور: الگوی عملی مدیریت جهادی در خراسان رضوی به ثبت رسید

معاون اجرایی رییس جمهور: الگوی عملی مدیریت جهادی در خراسان رضوی به ثبت رسید

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: با کارهای انجام شده الگوی عملی از مدیریت جهادی در دهه آخر صفر در خراسان رضوی به ثبت رسیده و قرارگاه شبانه روزی، زیر نظر مدیریت استاندار فعال است و آمادگی وجود دارد تا هر مشکل احتمالی را در کمترین فرصت حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد افزود: در اولین جلسه ای که به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در حضور معاون اول رییس جمهور بودیم ۲۰ مصوبه داشتیم و آنچه ضرورت اجرا داشت اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تامین وسیله حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی، افزایش پروازها و رام قطار و کوتاه کردن سرفاصله‌ حرکت قطارشهری و ناوگان اتوبوسرانی از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار داشت: راه اندازی پویش هر خانه یک زائرسرا ، حرکت منحصر به فرد و یک اقدام مبارکی است و کار بزرگی از سوی بانوان در این راه برداشته شده است که با تراکم جمعیت زائر و برنامه ریزی، مردم محور کارها شوند.

ارائه ۶۷ هزار خدمت به زائران رضوی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: در حالی برای خدمت در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ثامن الحجج (ع) نیروهای درمانی فعالیت می کنند که هفته قبل درگیر خدمت رسانی در همایش اربعین بودند که متاسفانه نیروها درگیر مشکلاتی نظیر گرمازدگی زائران شدند.

بهرام عین اللهی افزود: حضور جمعیت میلیونی عزاداران را در مشهد مقدس بلافاصله پس از اجتماع عظیم و میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی شاهد هستیم، واقعه ای که از دید جهان پنهان مانده است و باید در این خصوص اطلاع رسانی شود.

وزیر بهداشت گفت: طی فعالیت در دهه پایانی صفر کادر درمان ۶۷ هزار خدمت به زائران رضوی ارائه داده اند.

عین اللهی ادامه داد: در ایام ماموریت ویژه دهه پایانی صفر، ۵۸ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس را با ۱۶۰ نیروی امدادی اورژانس ۱۱۵ در ایستگاه‌های اطراف و داخل حرم مطهر رضوی استقرار دارند و به‌طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ خدمت در هر ایستگاه ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲ بیمارستان صحرایی در ملک آباد و باب الرضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) دایر شده است، تاکید کرد: همچنین تعداد ۱۶۸ پایگاه سلامت بهداشتی و درمانی شهری و جاده‌ای با ۱۳۴ نیروی بهداشتی و ۱۶۲ نیروی درمانی داریم تا در صورت نیاز خدمات مورد نیاز به بیماران و مراجعه‌کنندگان را ارائه دهند.

انتهای پیام/