شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سینما

«امین تارخ» بازیگری که اصالت را به رخ می‌کشید

«امین تارخ» بازیگری که اصالت را به رخ می‌کشید

راهی که تارخ در سینما و هنر ایران پیمود نشان داد که بازیگری از جنس مردم، شریف، اصیل و بی‌حاشیه است که هویت ملی و دینی برایش اهمیت داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درگذشت امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون علاقمندان فرهنگ و هنر این کشور را در ماتم فرو برد. بازیگری که او را با فیلم «مادر» ساخته مرحوم علی حاتمی به‌خاطر می‌آوریم. اما یکی از مهم‌ترین نقش‌های او «ابن سینا» بود که به عنوان یکی از بزرگترین پزشکان و فلاسفه ایران نقش‌ او را ایفا کرد. همچنین بازی او در سریال خاطره‌انگیز «سربداران» فراموش‌نشدنی است. از کارهای تازه او نیز می‌توان به سریال‌های «آقازاده» و «خسوف» اشاره کرد که مانند گذشته در ایفای نقش خود بی‌بدیل و ماندگار است. تارخ بازی‌های اصیلی از خود نشان می‌داد و این اصالت با محتوا و فرهنگ اصیل ایرانی و دینی به‌خوبی گره خورده بود.

بازیگر بی‌حاشیه و شریف و حرفه‌ای سینمای ایران در روزهایی درگذشت که منصوب به اهل بیت عصمت و طهارت است. برخی بازی‌های او مانند سریال «سفر سبز» و «اغما» هویت دینی او را به خوبی برای مردم ایران نشان می‌داد.

بازیگران و هنرمندانی از این دست همواره جایگاه رفیعی در میان قلوب و خاطرات مردم دارند زیرا هنر را ارتقا می‌بخشند و موجب غنای فرهنگ کشورند.

از این رو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ابراز همدردی و بیان پیام تسلیت در منزل این هنرمند حضور پیدا کرد. در این دیدار که محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور، محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی، و مجید زین‌العابدین مدیر کل حوزه ریاست وی را همراهی می‌کردند، وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی با اشاره به سابقه طولانی و درخشان مرحوم زنده‌یاد امین تارخ در حوزه بازیگری از وی به عنوان یکی از مفاخر این حوزه یاد کرد که آثار مهمی از خود به یادگار گذاشت.

سینمای ایران , بازیگران ,

راه بازیگری و هنرمندی تارخ راه مهم و اصیلی در تارک هنر ایران زمین است. او در این سال‌ها در آموزشگاه بازیگری خود در تلاش بود تا هنرمندی و نه هنرپیشگی را به جوانان آموزش دهد. امید این است که این مسیر پرغرور و افتخار در سینما و هنر این کشور ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/