شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه
بمب اتم؛ راه‌حل نهایی روسیه در اوکراین؟

بمب اتم؛ راه‌حل نهایی روسیه در اوکراین؟

تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.

اعتمادآنلاین|

مشاور امنیت ملی آمریکا از گفت‌وگو با مقامات روسیه، در عالی‌ترین سطوح، درباره تبعات فاجعه‌بار هرگونه استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، گفت: آمریکا به روسیه هشدار داده که در صورت استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین با تبعات فاجعه‌بار مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به طور خصوصی و در عالی ترین سطوح به مقامات روس این موضوع را اعلام کرده‌ایم که آمریکا و متحدانش به چین اقدامی پاسخ قاطع خواهند داد.

سولیوان در عین حال، بر تداوم حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد و افزود: تهدیدهای گذشته هم مانع از ارائه ۱۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین نشد.

رویترز، اظهارات سولیوان را واکنش به اشاره تلویحی ولادیمیر پوتین به استفاده احتمالی از سلاح اتمی علیه اوکراین ارزیابی کرد.

درحالی که وزیر امورخارجه مجارستان جامعه جهانی را نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم درصورت  تقابل مستقیم ناتو با روسیه برحذر می دارد، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.