شهرخبر

قوی‌ترین نسخه‌ برای مقابله با اوریون + علائم

قوی‌ترین نسخه‌ برای مقابله با اوریون + علائم

صدآنلاین | اوریون که در طب سنتی گوشک نامیده می‌شود، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در کودکان است اما بزرگسالان نیز می‌توانند به آن مبتلا شوند.

به گزارش صدآنلاین اوریون که در طب سنتی ایران گوشک نامیده می‌شود، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در کودکان است. سن شیوع این بیماری بین پنج تا ۱۵ سالگی است، اما بزرگسالان نیز می‌توانند به آن مبتلا شوند. از علائم این عارضه می‌توان به تورم و درد در ناحیه زیر گوش و فک، سفت شدن غدد پاروتید (غدد بزاقی واقع در ناحیه زاویه فکی)، تب، سردرد و کم اشتهایی اشاره کرد.
 
در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در تسکین علائم اوریون دارند.
 
انجیر
از برگ‌های انجیر می‌توان برای کنترل علائم اوریون استفاده کرد. این برگ‌ها خاصیت ضد ویروسی دارند و با ویروس اوریون مقابله می‌کنند. برای این منظور باید ۲ برگ انجیر تمیز آغشته شده به کره یا روغن را گرم کنید سپس آن‌ها را روی قسمت‌های ملتهب قرار دهید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند.
 
آلوئه‌ورا
آلوئه‌ورا ضد باکتری، ویروس و التهاب است و می‌تواند درد و التهاب ناشی از اوریون را کاهش دهد. برای این منظور باید شیره یک برگ از آلوئه‌ورا را با کمی زردچوبه را مخلوط کنید، سپس آن‌ها را روی قسمت‌های متورم قرار دهید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند.
 
مارچوبه
بذر مارچوبه باعث تسکین التهاب ناشی از اوریون می‌شود؛ برای این منظور باید سه قاشق غذاخوری از پودر دانه‌های مارچوبه را با کمی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را بر روی قسمت‌های متورم قرار دهید تا خشک شود سپس با حوله آن را تمیز کنید.
 
زنجبیل
زنجبیل خاصیت ضد ویروسی دارد بنابراین مصرف آن به کاهش التهاب و تسکین درد کمک شایانی می‌کند.
 
آب هویج
آب هویج و انگور در تسکین درد ناشی از اوریون نقش موثری دارند. مبتلایان به اوریون باید روزانه ۲ تا سه لیوان آب هویج یا انگور میل کنند.
 
 
تخم شنبلیله
تخم شنبلیله نیز ضد التهاب و ویروس است و در درمان اوریون تاثیر بسزایی دارد.
 
 
گیاهان ترکیبی
پنج گرم از هریک از مواد (تخم شوید، بابونه، تخم کتان و موم) را آسیاب و با روغن گل ترکیب کنید، سپس این مخلوط را بر روی موضع قرار دهید.
 
۱۵ گرم گل بنفشه، ۱۰ گرم گل ختمی، ۱۰ گرم مغز ناخنک، ۱۵ گرم خارخاسک و ۱۵ گرم پرسیاوشان را نیم کوب و این ترکیب را به هفت قسمت تقسیم کنید. هر ۱۲ ساعت یک‌بار (صبح و عصر) هر قسمت از این مخلوط را بجوشانید و میل کنید.