شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#نتایج#فدراسیون روسیه

اکثریت شهروندان لوهانسک و دونتسک خواستار پیوستن به روسیه هستند؟

اکثریت شهروندان لوهانسک و دونتسک خواستار پیوستن به روسیه هستند؟

ایسنا نوشت: براساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت شهروندان جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا – مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین – خواستار پیوستن به فدراسیون روسیه هستند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در تاریخ ۲۳ سپتامبر یک نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی "اینسومار" (INSOMAR) مستقر در روسیه انجام شد که براساس نتایج آن بین ۹۴ تا ۹۷ درصد از ساکنان جمهوری‌های دونباس و بین ۸۳ تا ۸۴ درصد از شهروندان خرسون و زاپوریژیا خواستار پیوستن به روسیه هستند.

این نظرسنجی از میان ۱۰۰۰ شرکت‌کننده به صورت تلفنی انجام شد و درصد خطای آن ۳.۱ درصد است.

نتایج این نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که پس از اعلام رسمی رفراندوم، حمایت مردم از پیوستن به روسیه افزایش یافته است. نظرسنجی که در تاریخ ۱۹ سپتامبر انجام شد، حاکی از آن بوده که ۸۰ درصد از شهروندان خرسون، ۸۰ درصد از زاپوریژیا، ۹۰ درصد در لوهانسک و ۹۱ درصد در دونتسک خواستار پیوستن به روسیه بوده‌اند. درحالیکه ۵ درصد از ساکنان خرسون، ۴ درصد از زاپوریژیا، ۵ درصد در لوهانسک و ۴ درصد در دونتسک خواستند که به منطقه‌ای مستقل تبدیل شوند. همچنین، ۱۱ درصد از خرسون، ۱۴ درصد از زاپوریژیا، ۵ درصد در لوهانسک و ۵ درصد در دونتسک پاسخ دادن به چنین سوالی را دشوار یافتند. و در نهایت ۶۵ درصد از شهروندان خرسون، ۷۲ درصد از زاپوریژیا، ۸۳ درصد در لوهانسک و ۸۰ درصد در دونتسک گفتند که قصد شرکت در رفراندوم را دارند.

روز چهارشنبه اعلام شد که جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند. اکنون رای گیری در لوهانسک، دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا در جریان است. این رای گیری تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

310310