شهر خبر

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل؛

وزیران خارجه عراق و سوریه در نیویورک با هم دیدار کردند

وزیران خارجه عراق و سوریه در نیویورک با هم دیدار کردند

«فواد حسین» و «فیصل المقداد» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار و درباره روابط دوجانبه بغداد- دمشق رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه عراق از دیدار «فؤاد حسین» با «فیصل المقداد» همتای سوری او در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزرای امور خارجه عراق و سوریه در این دیدار درباره راهکارها برای تقویت همکاری‌های مشترک در راستای محقق ساختن امنیت و ثبات دو کشور و کل منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

فؤاد حسین در این دیدار بر اهمیت روابط دو جانبه بین بغداد و دمشق و تمایل عراق برای ارتقای این روابط در راستای تأمین منافع و خواسته‌های دو ملت برادر تأکید کرد. وی همچنین همکاری بین دو کشور برای حل مشکلات کشورهای عربی با استناد به راهکارهای سیاسی و مداخله نکردن در امور داخلی دیگر کشورها را حائز اهمیت دانست و بر موضع ثابت عراق درباره ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق همچنین بررسی اوضاع انسانی در اردوگاه آوارگان الهول در سوریه و جلوگیری از نفوذ داعش در اردوگاه‌های آوارگان به منظور ترویج تفکر تروریستی و احیای ساختار خود را ضروری دانست.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از مواضع عراق در حمایت از حل مسالمت آمیز بحران سوریه قدردانی و برای تقویت همکاری‌های دو جانبه تا دستیابی به ثبات ابراز تمایل کرد.