شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا
ادامه تقابل واشینگتن و مسکو؛ آیا اروپا با خطر سرمازدگی و گرسنگی روبه‌روست؟

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ادامه تقابل واشینگتن و مسکو؛ آیا اروپا با خطر سرمازدگی و گرسنگی روبه‌روست؟

با ادامه بحران جنگ روسیه و اوکراین، مردم اروپا با چالش بزرگ و حیاتی در زمستان بسیار سرد این قاره مواجه هستند.

اعتمادآنلاین|

با ادامه بحران جنگ روسیه و اوکراین، مردم اروپا با چالش بزرگ و حیاتی در زمستان بسیار سرد این قاره مواجه هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه واشینگتن‌پست در مقاله‌ای که اخیراً منتشر کرده به اروپایی‌ها نسبت به زمستان وحشتناک پیش رو هشدار داد و اعلام کرد، در مناطق عدیده‌ای از این قاره شاهد کمبود هیزم و عملیات سرقت آن هستیم.

به نوشته این روزنامه، بریتانیایی‌‌هایی که با مشکلات مالی مواجه هستند حیوانات خانگی خود را رها کرده و مدارس نیز در این کشور اعلام می‌کنند به دلیل گرانی شدید هزینه‌های برق امکان خرید کتاب‌های درسی جدید را ندارند.

در لهستان مسئولان به طور بالفعل در حالی بررسی سوزاندن زباله برای گرمایش در زمستان هستند.

در ادامه مقاله آمده است، در بسیاری از کشورهای اروپایی هم شاهد هستیم که قیمت حامل‌های انرژی به شدت بالا رفته و هیزم به عنوان آخرین راه چاره مورد توجه قرار گرفته است.

در همین راستا شاهد به سرقت رفتن تنه درختان از داخل کامیون‌های حامل آن هستیم، در حالی که کلاهبرداران از طریق صفحاتی در شبکه‌های مجازی برای فروش هیزمی که اصلاً ندارند تبلیغ می‌کنند.

آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای زیان‌دیده از این وضعیت است، یورگ میرتنز یکی از اهالی مونیخ از دیدن قبض برق خود که برای ماه آگوست صادر شده و نشانگر گرانی ۷۰درصدی است شوکه شد.

او که به دلیل بیماری خطرناک به حقوق بازنشستگی برای امرار معاش خود تکیه دارد می‌گوید: من نگران آن هستم که بعد از پرداخت قبض برق و هزینه‌های گرمایش فقط ۳۶۵ یورو برای غذا، دارو و رفت و آمدم باقی بماند.

میرتنز می‌افزاید: در چنین شرایطی فرد باید خرید غذا، مواد بهداشتی یا کفش زمستانی اولویت‌بندی کند، وقتی به این مساله فکر می‌کنم بدنم دچار تب می‌شود.

یک آلمانی دیگر که ساکن برلین است با ابراز ناراحتی از شرایطی که آلمان دچار شده می‌گوید: ما در کانون تقابل واشینگتن و مسکو قرار گرفتیم، تحریم‌ها هیچ کمکی به پایان کشمکش نکرده است، این کار نتوانسته است به شکل قابل توجهی منجر به تضعیف روسیه شود، اما ضربات بالفعل شدیدی به آلمان وارد کرده است، این در حالی است که آمریکایی‌ها از مسافتی امن روند تحولات را دنبال می‌کنند.

کریستوف باتروگی تحلیلگر آلمانی در این رابطه به این روزنامه گفت: با فرا رسیدن زمستان خانواده‌های آلمانی مجبور خواهند شد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از درآمد خود را بابت قبض برق بپردازند، امری که می‌تواند سطح فقر انرژی را در کشور افزایش دهد.

به گفته این تحلیلگر، در زمستان امسال بسیاری از فقرا باید بین گرسنه ماندن یا یخ زدن یکی را برگزینند.

گفتنی است در پی افزایش تنش بین غرب و روسیه و تحریم‌‌های اعمال‌شده بر مسکو،  کشورهای اروپایی مجبور شدند سیاست چشم‌پوشی از سوخت روسیه را در دستور کار خود قرار دهند، این در حالی است که روس‌ها نیز خطوط لوله اصلی انتقال انرژی خود به اروپا را به عنوان واکنش به اقدامات تحریمی غرب تعطیل کردند.