شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاغری#سیب

با رژیم لاغری ۵ روزه‌ سیب و تاثیرات عالی آن آشنا شوید

سیب یکی از سالم‌ترین میوه‌ها است که نه تنها دوست و همیار انواع مختلف رژیم‌های لاغری است، بلکه در کاهش خطر ابتلا به دیابت، ابتلا به انواع سرطان، آب مروارید، سنگ‌های صفراوی و افزایش ایمنی بدن تاثیر به‌سزایی دارد.

به گزارش آی‌زندگی، رژیم ۵ روزه‌ سیب ، نه تنها به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند بلکه در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث کاهش وزن شما به صورت چشمگیری می‌شود. اما فراموش نکنید که برای تثبیت وزن پس از کاهش آن و به طور کلی سلامت زیستن، باید سعی کنید که علاوه بر سالم‌ کردن سبک زندگی خود، یک برنامه‌ی غذایی منظم و ورزش را در زندگی خود داشته باشید. رژیم لاغری سیب به رژیم شوک سیب یا رژیم تک خوری سیب نیز شناخته می‌شود.

دقت داشته باشید که سیب به تنهایی در این رژیم غذایی مصرف نمی‌شود! اما سهم بزرگی در سبد غذایی روزانه شما دارد و به معنای رژیم تک خوری سیب نیست!

به نقل از بهداشت‌نیوز، میوه‌ی سیب حاوی مقادیر بسیار زیادی آب است. تقریبا ۸۵٪ یک سیب متوسط را آب تشکیل داده است. این خاصیت سیب باعث می‌شود که افراد با خوردن آن احساس سیری کنند و این احساس اغلب منجر به کاهش وزن می‌شود. پر آب بودن سیب همچنین باعث کم شدن تراکم انرژی در آن می‌شود.

تراکم انرژی به تعداد کالری‌های هر ماده‌ی غذایی گفته می‌شود و با واحد کیلوکالری یا گرم اندازه‌گیری می‌شود. مواد غذایی با تراکم کالری کم، معمولا حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر می‌باشند. این دسته از مواد غذایی به برقراری تعادل انرژی منفی با هدف کاهش وزن، کمک شایانی می‌کنند. به همین ترتیب یک عدد سیب متوسط تنها حاوی ۹۵ کالری و مقدار زیادی آب و فیبر است.

برنامه‌ی غذایی رژیم ۵ روزه‌ی سیب (رژیم ۲ روز سیب)

در رژیم ۵ روزه‌ سیب ، افراد در روز اول تنها مجاز به خوردن سیب و مایعات هستند. در چهار روز باقی‌مانده اما می‌توانند از مواد غذایی دیگر تغذیه کنند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که مواد غذایی مضر در این رژیم جایی ندارند و کالری‌ مواد غذایی مصرفی نباید بیشتر از ۱۲۰۰ کالری در طول روز بشود. برای شمارش کالری‌های دریافتی کافی است از اپلیکیشن‌هایی مانند کالری‌شمار کرفس کمک بگیرید.

روز اول

همانطور که گفته شد، در طول روز اول تنها مجاز به خوردن سیب و مایعات هستید. وزن مجموع سیب‌ها در طول روز نباید بیشتر از ۱.۵ کیلوگرم شود. در این روز مایعات زیاد مصرف کنید تا از دِهیدراته شدن بدن جلوگیری کنید. نیازی به نگرانی برای نرسیدن مواد معدنی لازم در حین روز اول رژیم نیست. زیرا سیب غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و فیبر غذایی بالایی است که این مواد مغذی برای حفظ درصد مناسب چربی بدن، سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از التهاب مفصلی، دیابت، آلزایمر و دستگاه گوارش ضروری می‌باشند.