شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کویت#وزیر خارجه#نیویورک

عزم و اراده کویت برای توسعه مناسبات با ایران

عزم و اراده کویت برای توسعه مناسبات با ایران

وزیر خارجه کویت در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک بر عزم و اراده کشورش برای توسعه مناسبات با ایران تأکید و از همتای ایرانی برای سفر به کویت دعوت کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برلی شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد با شیخ احمد ناصر محمد الصباح وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور برادر و همسایه کویت تأکید کرد: سیاست ایران با همسایگان از جمله در حوزه خلیج فارس بر همکاری کامل متمرکز است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار آخرین وضعیت مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تأکید کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کویت و گفت‌وگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفت‌وگوی منطقه‌ای تأکید کرد.