شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دادگستری#استان کرمان

بازداشت عناصر اصلی ناآرامی‌های اخیر در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد که برخوردهای قانونی لازم با لیدرهای اغتشاشات انجام شده و عناصر اصلی ناآرامی های اخیر در بازداشت هستند.

بازداشت عناصر اصلی ناآرامی‌های اخیر در کرمان
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره حرکت های اخیر، گفت: این گونه اقدامات مانند کف روی آب است زیرا آرمان های اسلام ماندگار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با خانواده شهیدان مظهری صفات به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: ما وظیفه داریم در برابر افرادی که با سرسپردگی به دشمنان، امنیت جامعه را خدشه دار می کنند، قاطعانه برخورد نماییم.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای قانونی لازم با لیدرهای اغتشاشات انجام شده و عناصر اصلی ناآرامی های اخیر در بازداشت هستند، گفت: در این رابطه عده ای فریب خورده نیز هستند که بایستی به مسیر مستقیم هدایت شوند و برای این افراد در مرحله اول ارشاد و هدایت انجام می شود و در صورتی که با اقدامات ارشادی به مسیر مستقیم هدایت نشوند، با آنها برخورد خواهد شد.

برخورد قاطعانه با لیدرهای اغتشاشات

رییس کل دادگستری استان کرمان با تقدیر از مردم فهیم کرمان که راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند، بیان کرد: تعداد معدودی از دستگیر شدگان، سرسپردگان دشمن هستند که دستگاه قضایی در پاسخ به درخواست خانواده های شهدا و مردم با این افراد قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: حجاب را زمانی از سر اهل بیت(ع) می کشیدند و امروز می خواهند از سر زن مسلمان بردارند، اما باید تاکید کرد اینگونه اقدامات ددمنشانه دشمنان از بین می روند و ارزش های دینی و اسلامی ماندگار است.

وی در ادامه هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و افزود: شهدا برای اعتلای این نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند و همه مسوولان و مردم نیز باید با خدمت صادقانه و ولایت مداری، مسیر شهدا را تداوم بخشند.

وی دوران دفاع مقدس را دوران زرین انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را آفریدند که الگویی برای ملت ایران، سایر مستضعفان و جبهه مقاومت است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که امروز فرهنگ دفاع مقدس در همه جای دنیا ثمر داده است، عنوان کرد: بسیاری از کشورها با تاسی به الگوی دوران دفاع مقدس در برابر تمامی مستکبران ایستاده اند و موفقیت های بزرگی حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد:حضور در بین خانواده های شهدا جانبازان و ایثارگران افتخار بزرگی است که خدا را به لحاظ اعطای این افتخار سپاسگزاریم و امروز به نمایندگی از تمامی قضات در خدمت خانواده شهیدان مظهری صفات هستیم.

وی حضور در جمع خانواده شهدا را تجدید بیعت با خانواده های شهدا و خون شهیدان ذکر کرد و افزود: هدف شهدا این بود که اسلام و نظام اسلامی در دنیا ماندگار شود تا بیرق آن به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: شهدا اگر زنده بودند تاکید می کردند که راه امام و رهبری را فراموش‌ نکنید و به مسوولان می گفتند که به مردم خدمت کنید و از این رو بهترین مصداق ادامه راه شهدا ولایت مداری و خدمت به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که مادران شهدا در قیامت نزد حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) روسفید هستند، یادآور شد: باید تلاش کنیم که راه افتخار آفرین شهدا را در دوران خودبه سرانجام برسانیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، تاکید کرد: هر فرد که مسیر خود را گم‌کرده؛ با نگاه به سیره شهدا و خانواده شهدا می تواند راه گمشده خود را پیدا کند.

شهید حمیدرضا مظهری صفات تابستان ۱۳۶۰ و قبل از عملیات شکست حصر ابادان عازم جبهه شد و در عملیات والفجر ۱ در تاریخ ۲۳ فروردین ۶۱ به فیض شهادت نائل آمد.

شهید علیرضا مظهری صفات اول در عملیات والفجر مقدماتی عازم جبهه شد و در عملیات بیت المقدس ۷ در تاریخ ۲۳ خرداد ۶۷ به شهادت رسید.