شهر خبر

افتخاری: اگر نیازمند اصلاح گشت ارشاد است باید قانونگزاری کنیم/فرهنگ‌سازی وظیفه پلیس نیست

افتخاری: اگر نیازمند اصلاح گشت ارشاد است باید قانونگزاری کنیم/فرهنگ‌سازی وظیفه پلیس نیست

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خصوص نقدهای وارده به گشت ارشاد گفت: هنوز مشخص نیست که اقدامی که گشت ارشاد انجام داده دارای مشکل بوده است یا خیر و این موضوع نیازمند شفاف‌سازی است.

لاله افتخاری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به نقدهای وارده از سوی برخی صاحب نظران نسبت به گشت ارشاد مبنی بر اشتباه بودن روند جاری آن، گفت: حملاتی که درحال حاضر به گشت ارشاد می‌شود، حملات به حق و واقعی نیست ما باید بدانیم که گشت ارشاد درحال انجام دادن وظیفه خود هست و اگر که نیازمند اصلاحی هست باید قانون‌گذاران آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: در رابطه با جریانات اخیر نیز هنوز مشخص نیست که اقدامی که گشت ارشاد انجام داده دارای مشکل بوده است یا خیر و باید واقعیت مشخص شود تا نیروی انتظامی در این بین مظلوم واقع نشود زیرا این نهاد در همه موراد تخطی از قانون حتی عبور از چراغ قرمز وظیفه خود را انجام می‌دهد و اگر کسی آمادگی برخورد ماموران را نداشته باشد ممکن است این اتفاق برای او بیفتد.

افتخاری بر لزوم بازنگری در این موضوع تاکید داشت و گفت: ما از مسئولین درخواست داریم که با کسانی که امنیت و آرامش مردم  را برهم زده‌اند به صورت جدی برخورد کنند.

 نماینده پیشین مجلس در پایان تصریح کرد: پلیس در جایی که امنیت جامعه در خطر باشد باید حضور پیدا کند اما بحث فرهنگسازی با توجه ظرفیت‌هایی که این نهاد دارا است جزو وظایف آن نیست و نهادهای متولی بسیاری در این زمینه وجود دارند.

انتهای پیام