شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

موضع وزیر جنگ اسرائیل درباره موضعگیری لاپید در مورد تشکیل کشور فلسطین

موضع وزیر جنگ اسرائیل درباره موضعگیری لاپید در مورد تشکیل کشور فلسطین

ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پاسخی روشن به این سوال که آیا با تشکیل کشور فلسطین موافق است یا خیر، طفره رفته و تنها گفت: ما نیاز داریم روابطمان با فلسطینی‌ها را ساماندهی کنیم و از وجود "دو نهاد" حمایت می‌کنیم.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای "کان" وابسته به مرکز پخش رژیم صهیونیستی که کامل آن امروز (شنبه) منتشر خواهد شد، در پاسخ به این سوال که آیا آنگونه که یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل گفت، تشکیل کشور فلسطین مسیر درستی برای اسرائیل است، اظهار کرد: نه نه، این را دوباره هم خواهم گفت، بله این رویای همه است اما در عمل چه چیزی در دسترس است؟ من در رویا نیستم، بلکه سرگرم کارهایی هستم که می‌توان آنها را محقق کرد.

گانتس دوباره در پاسخ به این سوال که "آیا این رویا تشکیل دو کشور است؟" گفت: من می‌گویم روابط با فلسطینی‌ها باید سامان یابد، باید به این نکته توجه کنید که دولت اسرائیل همیشه باید برتری امنیتی خود را در این منطقه حفظ کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما نمی‌خواهیم بر فلسطینی‌ها حکم کنیم و به هیچ شکلی حاضر نیستیم امنیت را به خطر بیاندازیم و باید این تنش را مهار کنیم.

او بار دیگر در پاسخ به این سوال که "پس این رویا از نظر شما تشکیل دو کشور نیست بلکه چیز دیگری است، شاید یک کشور واحد برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها؟" گفت: خدا نکند! در حقیقت ما مخالف ایده یک کشور یکپارچه و ایده کشور دو ملیتی با دو نهاد هستیم اما نمی‌شود کشوری وجود داشته باشد که اسرائیل را به خطر بیاندازد.

گانتس در ادامه خطاب به فلسطینی‌ها گفت: به دنبال چه هستید؟ اینکه آنچه در غزه در حال وقوع است (کنترل جنبش حماس بر نوار غزه)، در کفار سابا (شهری در مرکز اراضی اشغالی) و منطقه الوسط نیز اتفاق بیفتد؟ این مساله بسیار غیرمسؤولانه است و باید کاری را در پیش بگیریم که امکان اجرای آن باشد.

لاپید در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود در سازمان ملل گفت، "با وجود برخی موانع اما امضای توافقی با فلسطینی‌ها بر اساس راه‌حل دوکشوری برای امنیت و اقتصاد اسرائیل و آینده فرزندان ما گزینه مناسبی است".

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این اظهارات لاپید را "شجاعانه" خواند.

310310