شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#ترکیه

رئیس موسسه صنایع دفاعی ترکیه:

در صورت عدم خرید اف ۱۶، از روسیه جنگنده خریداری می‌کنیم

در صورت عدم خرید اف ۱۶، از روسیه جنگنده خریداری می‌کنیم

اسماعیل دمیر رئیس موسسه صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد: در صورتی که قرارداد ترکیه و آمریکا در زمینه خرید جنگنده های اف ۱۶ شکست بخورد، برای خرید جنگنده های سوخو ۳۵ از روسیه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، اسماعیل دمیر رئیس موسسه صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد: در صورتی که قرارداد ترکیه و آمریکا در زمینه خرید جنگنده های اف ۱۶ شکست بخورد، برای خرید جنگنده های سوخو ۳۵ از روسیه تلاش خواهیم کرد.

دمیر که با خبرنگار شبکه سی ان ان ترک گفتگو می کرد، در پاسخ به سوال وی در این ارتباط که طرح جایگزین دولت ترکیه در صورت شکست قرارداد خرید جنگنده های آمریکایی از نوع اف ۱۶ چیست، بیان داشت: در این صورت یکی از گزینه های ما خریداری جنگنده های سوخو ۳۵ از روسیه است.

گفتنی است پیش از این، دولت آمریکا به طور رسمی اعلام کرده بود که ترکیه از بین کشورهای واردکننده جنگنده های اف ۳۵ کنار گذاشته شده است. دولت آمریکا علت این تصمیم را خریداری سیستم های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسی از سوی ترکیه اعلام کرده بود.

پس از این رخداد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از طرح خریداری جنگنده های نسل چهارم آمریکایی (به جای نسل پنج) خبر داده بود. براین اساس،  قرار داد خرید جنگنده های اف ۱۶ از سوی ترکیه به موافقت  کنگره آمریکا نیاز دارد، اقدامی که هنوز عملی نشده است.