شهر خبر

در نیویورک انجام شد؛

رایزنی های فشرده وزیرخارجه روسیه با وزرای خارجه کشورهای عربی

رایزنی های فشرده وزیرخارجه روسیه با وزرای خارجه کشورهای عربی

شامگاه گذشته سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با وزرای خارجه چند کشور عربی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، شامگاه گذشته سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با ایمن الصفدی همتای اردنی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

دوطرف در این دیدار بر موضوعات اصلی خاورمیانه از جمله مساله فلسطین، بحران در سوریه و تحولات سیاسی اخیر در عراق تمرکز داشتند.

بنابراعلام وزرات خارجه روسیه دو طرف در این دیدار بر لزوم ادامه تلاش ها و هماهنگی ها در راستای حل بحران های منطقه ای که تاثیر منفی بر ثبات و امنیت در منطقه و جهان می گذارد، گفتگو کردند.

وزرای خارجه روسیه و اردن همچنین بر لزوم ادامه تلاش ها در راستای برقراری ثبات در سوریه در راستای مطالبات مردم این کشور، تاکید ورزیدند.

در تحولی مرتبط، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه روز گذشته همچنین با  وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس نیز در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار به نمایندگی از وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس ، فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان سعودی، عبداللطیف الزیانی وزیرخارجه بحرین و محمد الحسن نماینده دائم عمان در سازمان ملل حضور داشتند.

در این دیدار دو طرف بر لزوم استمرار و تقویت همکاری ها در سطح منطقه ای و بین المللی در راستای منافع دوجانبه تاکید کردند.