شهر خبر

هشدار سوئیس نسبت به مصرف برق در بیمارستان ها

هشدار سوئیس نسبت به مصرف برق در بیمارستان ها

رئیس بخش انرژی اداره فدرال سوئیس اعلام کرد: با وجود اینکه بیمارستان‌ها از سهمیه‌بندی گاز و انرژی معاف هستند اما باید کاهش قابل توجهی در مصرف بیمارستان‌های سوئیس ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، موسسه پزشکی سوئیس برنامه کاهش مصرف برق و انرژی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار قرار داده است. علاوه بر آن در دیگر شرکت‌های صنعتی هم سهمیه‌بندی انرژی صورت گرفته است.

ماه گذشته شورای فدرال سوئیس اعلام کرد که کاهش مصرف گاز طبیعی در کشور حداقل تا 15 درصد است که باید از اکتبر 2022 تا پایان مارس 2023 اجرایی شود. این تصمیم در حقیقت آمادگی برای قطع واردات گاز از روسیه است.

باستیان ژوآرک، رئیس بخش انرژی اداره فدرال کشور در زمینه عرضه اقتصادی ملی اعلام کرد: با وجود اینکه بیمارستان‌ها از سهمیه‌بندی گاز و انرژی معاف هستند اما باید کاهش قابل توجهی در مصرف بیمارستان‌های سوئیس ایجاد شود.

شوآرک اضافه کرد: در حال حاضر تقریبا همه صنایع بدون استثنا نیازمند کاهش مصرف انرژی هستند و البته این رویکرد درستی نیست و آنها خودشان باید فکر کنند که در این شرایط بحرانی چه راهکاری می‌توانند ارائه دهند. به عنوان مثال این راهکار می‌تواند کاهش ساعت کار آنها باشد، اگر آنها 10 تا 20 درصد مصرف برق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند می‌توان سهمیه‌بندی برق صنایع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تاخیر انداخت.

وی افزود: حتی در صنایع بسیار مهم نظیر داروسازی،‌ اقدامات کاهش مصرف انرژی باید اجرایی شود.

مقامات سوئیسی طرح اضطراری را برای وضعیت بحران انرژی اجرایی می‌کنند که در شرایط قطع گاز یا کمبود واردات از روسیه موثر باشد. این طرح شامل چندین مرحله است و از کمپین‌های هشدار عمومی گرفته تا خاموش کردن چراغ معابر و مغازه‌ها را شامل می‌شود که حداقل برای 30 هزار مشترک پرمصرف اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/