شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#کارکنان

شناور شدن ساعت کار کارمندان ترافیک تهران را کم می‌کند؟

شناور شدن ساعت کار کارمندان ترافیک تهران را کم می‌کند؟

ایلنا نوشت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد، البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود؛ پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل ۲۰ درصد کارکنان به تصویب نرسید.

صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ستاد استقبال از مهر تشکیل شد. مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه گفت: پیش بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ترافیک حدود ۳۰ درصد افزایش یابد؛ شب گذشته اطلاع دادند که شخص شهردار در این جلسه حاضر خواهد شد اما گویا کار مهمی برایشان پیش آمده است.

شفیعی اظهار کرد: در حوزه مدیریت سفر اتفاق خوبی رخ داده که از طریق دولت پیگیری شد و آن، منعطف بودن ساعات کار بود که شامل دستگاه‌های عمومی و دولتی است، چرا که مطالعات ترافیکی نشان داد شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد، البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود. پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل ۲۰ درصد کارکنان به تصویب نرسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: برای سرویس مدارس برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و امید است تا پایان هفته ساماندهی آنها تمام شود؛ احساس می‌کنم در خصوص شناور شدن ساعات کار، اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نشده است.

۲۳۳۲۳۳