شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##نوشیدن#روزانه#فنجان#چای#شما#بیماری#فراگیر#دور#می‌کند

نوشیدن روزانه ۴ فنجان چای شما را از یک بیماری فراگیر دور می‌کند

محققان آمریکایی دریافتند نوشیدن 4 فنجان چای { یا بیشتر} در روز ممکن است خطر ابتلا به دیابت ۲ را کاهش دهد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از medicalnewstoday، متاآنالیز ۱۹ مطالعه از ۸ کشور در مورد اثرات مصرف چای سیاه، سبز و چای اولونگ نشان می‌دهد نوشیدن چای می‌تواند خطر ابتلا به دیابت ۲ را کاهش دهد.

این متاآنالیز در نشست سالانه انجمن اروپایی دیابت در استکهلم ارائه شد.

محققان ابتدا داده‌های ۵۱۹۹ شرکت‌کننده بزرگسال از نظرسنجی سلامت و تغذیه چین را تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان در شروع مطالعه دیابت نداشتند و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ پیگیری شدند. مصرف چای آنها از پرسشنامه جمع آوری شد.

در مجموع، ۴۵.۷۶ درصد از شرکت کنندگان نوشیدن چای را گزارش کردند و۱۰.۰۴ درصد از گروه در طول دوره مطالعه به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

پس از تعدیل فاکتورهایی از جمله سن، جنس و عوامل سبک زندگی، محققان دریافتند افرادی که چای می‌نوشند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مشابه افرادی که چای نمی‌نوشند دارند.

در مرحله بعد، محققان یک بررسی سیستماتیک از ۱۹ مطالعه با ۱۰۷۶۳۱۱ شرکت کننده انجام دادند که ارتباط بین خطر دیابت نوع ۲ و مصرف چای را بررسی کردند.

آنها توانستند رابطه بین خطر دیابت نوع ۲ و مصرف انواع مختلف چای از جمله چای سبز، چای اولانگ و چای سیاه، فراوانی نوشیدن چای، جنسیت و محل زندگی را بررسی کنند.

محققان دریافتند افرادی که یک تا ۳ فنجان چای در روز می نوشند، ۴ درصد کمتر از افراد غیر مشروب به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند.

با این حال، افرادی که حداقل چهار فنجان چای در روز می‌نوشیدند، ۱۷ درصد کمتر از افرادی که چای نمی‌نوشیدند، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

محققان خاطرنشان کردند که نتایج آنها بدون توجه به نوع چای، جنسیت و منطقه زندگی باقی مانده است. آنها خاطرنشان کردند که این نشان می‌دهد که اثرات مفید چای بر خطر دیابت ممکن است با مقدار مصرف آن در مقایسه با سایر عوامل مرتبط باشد.