به گزارش اکوایران نوردکاران در روز چهارشنبه  30شهریور بالغ بر 226 هزار تن میلگرد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند؛ با توجه به تعطیلات روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، خریداران محدودی نسبت به ثبت تقاضا در این بازار ثبت کردند و به این ترتیب میزان تقاضای ثبت شده در این بخش برابر 52 هزار و 460 تن معادل 23 درصد از کل عرضه‌ها بود.  

مقدار کل میلگرد معامله شده از رینگ صنعتی بورس کالا در روز چهارشنبه تنها به 19 هزار و 500 تن رسید که این رقم برابر 8.6 درصد کل عرضه‌ها بود.

در حالی که رقابت برای خرید آهن‌اسفنجی در روز یکشنبه 27 شهریور زمینه رونق بازار آزاد مقاطع طویل فولادی را فراهم کرد، اما تجار ترجیح دادند تا خریدهای خود را تا پایان تعطیلات و مشخص شدن روند بازار به تعویق بیندازند.

در این شرایط نوسان نرخ ارز در بازار آزاد می‌تواند تا حدی به رونق در معاملات این بخش منجر شود؛ البته با توجه به انباشت محصول در انبارهای تجار، احتمال رشد قیمتی در این بخش حتی با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد محدود است.

شمش فولاد گرانتر از نرخ صادراتی معامله شد

این هفته فولادسازان کشور بالغ بر 223 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند. با وجود افزایش عرضه، اما همچنان نسبت تقاضا به عرضه بالاتر بود به نحوی که خریداران تقاضایی بالغ بر 298 هزار تن را در این بازار به ثبت رساندند که در نهایت به فروش 152 هزار تن شمش فولاد از این بازار انجامید.

با احتساب نرخ ارز نیمایی نرخ دلاری شمش فولاد فروش رفته از رینگ صنعتی بورس کالا در هفته جاری به 471 دلار به ازای هر تن رسید که این رقم نسبت به نرخ دلاری فروش در هفته قبل حدود 8 دلار به ازای هر تن بیشتر بود. در حالی نرخ فروش دلاری شمش از رینگ صنعتی بورس کالای ایران رشد 1.7 درصدی داشت که براساس گزارش متال‌بولتن میانگین نرخ فروش شمش فولاد صادراتی ایران فوب خلیج فارس در این بازه زمانی یک هفته‌ای با افت 5 دلاری همراه بود.