شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا

ویتنام و قزاقستان کار با سیستم پرداخت روسیه را متوقف کردند

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک‌های ویتنام و قزاقستان خدمات کارت‌های میر را پس از تهدید تحریم‌های آمریکا متوقف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، روز چهارشنبه روزنامه ایزوستیا گزارش داد موسسات مالی در قزاقستان و ویتنام پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی را متوقف کرده‌اند. این اطلاعات توسط مرکز تماس بانک سرمایه گذاری و توسعه ویتنام BIDV تایید شده و گفته که به خدمات کارت‌های ویزا، یونین پن، جی سی بی، وسترن یونین، مسترکارت ادامه می‌دهد، اما سیستم پرداخت میردر لیست اش نیست.

بر اساس این گزارش، بزرگ‌ترین بانک قزاقستان هالیک بانک نیز تراکنش‌های استفاده از کارت‌های میر را در پایانه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز خود متوقف کرده در حالی که، این بانک به اینترفاکس توضیح داد که در بهار خدمات میر را در شبکه خودپرداز خود متوقف کرده و از آن زمان تاکنون هیچ محدودیت جدیدی اعمال نکرده است.

از کارت‌های میر می‌توان برای پرداخت از طریق پایانه‌های POS که توسط این بانک، خدمات رسانی می‌شود استفاده کرد. به دنبال هشدار واشنگتن مبنی بر اینکه موسسات مالی در صورت کمک به مسکو برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، در این هفته، چندین بانک در ترکیه تصمیم خود را برای توقف فعالیت با کارت‌های بانکی روسیه اعلام کردند.

هفته گذشته، اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه خارج از روسیه را که از سیستم پرداخت این کشور استفاده می‌کند، تحریم کند.

سیستم میر توسط بانک مرکزی روسیه به عنوان جایگزین داخلی ویزا و مسترکارت پس از اعمال دور اول تحریم‌ها علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ توسعه یافت. از زمان معرفی این سیستم پرداخت جدید، بانک‌های روسیه بیش از ۱۲۹ میلیون کارت میر صادر کرده اند. آن‌ها در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا پذیرفته شده اند.