صدای انفجارهای شدید در منطقه «عسیر» در جنوب عربستان و در نزدیکی مرز یمن، شنیده شد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویر و ویدئوی آتش‌سوزی گسترده در مکانی که به نظر می‌رسد، ایستگاه برق باشد را منتشر کرده‌اند.

همچنین با وجود سؤالات زیاد ساکنان و کاربران شبکه‌های اجتماعی اما هنوز مقامات محلی توضیحی درباره علت این انفجارها نداده‌اند. ام روزنامه سعودی «طقس العرب» مدعی شده است که این انفجارها به دلیل اصابت صاعقه به ایستگاه برق رخ داده است.

منطقه «عسیر» در جنوب عربستان در کنار مناطق جازان و نجران، در طول هفت سال جنگ یمن، بارها هدف حملات تلافی‌جوبانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است. از لحاظ پیشینه تاریخی نیز یمنی‌ها این سه منطقه را جزوی از خاک یمن و اشغال شده به دست دولت سعودی می‌دانند.

ماههای گذشته شرایط نسبتا آرامی در یمن به دلیل آتش‌بس حاک بوده است. هرچند ائتلاف سعودی بارها دست به نقض آن زده است. آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد. دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کرده‌اند و آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید خواهد شد. پس از این اعلام، آتش‌بس در یمن برای سومین بار و با توافق طرفین درگیر مجددا تمدید شد.