شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت#رئیس جمهوری

عون در دیدار با نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی به پایان خوش نزدیک شده است

 مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی به پایان خوش نزدیک شده است

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به پایان خوش خود نزدیک شده است و بیروت به حق خود در این زمینه دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهوری این کشور گفت که وی درباره نتیجه مذاکرات دریایی با رژیم صهیونیستی ابراز خوشبینی کرده و گفته است که بیروت به حق خود در این زمینه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان در این مسئله حاکمیتی کوتاه نخواهند آمد و هیچکس نمی تواند از این موضوع چشم پوشی کند و این امر نیازمند اتحاد میان مسئولان و اتخاذ موضع یکپارچه و حمایت ملت لبنان از این موضع است.

این در حالی است که نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در حضور آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی، با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

میقاتی تاکید کرد که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی (میان لبنان و رژیم صهیونیستی) پیشرفت چشمگیری داشته است.

این دیدار که با حضور آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزها، برگزار شد، آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا گفت: دیدار با میقاتی مثمر ثمر بود، در این دیدار درباره لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان در زمان مناسب صحبت کردیم، همچنین بر لزوم انجام اصلاحات در راستای حمایت از مردم لبنان تاکید شد.