شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#همایون#همایون شجریان

واکنش قابل تأمل همایون شجریان به درگذشت مهسا امینی و اتفاقات اخیر

کدخبر: 523088
اقتصادنیوز: همایون شجریان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ما مردم محترمی هستیم که طبیعتا انتظار احترام هم داریم.
واکنش قابل تأمل همایون شجریان به درگذشت مهسا امینی و اتفاقات اخیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، همایون شجریان در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به فوت مهسا امینی و اتفاقات روزهای اخیر نوشت: نگران ایران، عزیزان و فرزندان مان، ناراحت و بیقرار از اتفاقات ناگوار و خشونت هایی که شاهد آن هستیم.

ما مردمی هستیم که آیین مهرورزی، از خودگذشتگی و عشق ورزی، در خون ماست. مردمی که آداب گفتگو و صلح را می شناسد. مردمی که هرگز پاسخ مهربانی را با نامهربانی نداده است و قدردان گفتارها و کردارهای نیک بوده است.

ما مردم محترمی هستیم که طبیعتا انتظار احترام هم داریم. دلمان می خواهد همه جهان ما را به درستی بشناسند، که ما ملت دانا، هوشیار، آگاه، ریشه دار، نجیب،صبور، شجاع، بزرگ، تاثیر گذار و قابل احترام هستیم.

مردمی که در طول تاریخ، کمتر شاد زندگی کرده و روزگارش همیشه با سختی عجین بوده، اما همیشه استوار و امیدوار بوده است. مردمی که برای پاسداری از آب و خاک و فرزندانش جان ها داده است.

آیا چیزی فراتر و با اهمیت تر از تحقق خواسته های معقول یک ملت شریف و نجیب و بالاتر از تامین رضایت اقشار مختلف جامعه از سوی کسانی که خود را وکیل ملت می دانند، وجود دارد؟ وکلایی که با رای مردم برای تحقق خواسته های آنها و برای اداره مُلک و مملکتشان، به آنها مسئولیت داده شده است.

اگر این حق است، پس چرا اینهمه تعلل ؟

افسوس، افسوس و صد افسوس… که قدر این مردم نجیب و محترم به درستی دانسته نشده است. به عنوان یکی از همین مردم و هنرمندی که خود را همیشه کنار و همراه مردم می دانم؛ خواستار پایان خشونت و بازنگری قانونی هستم که پیشتر نوشته شده، ولی امروز، زنان و مردان ایران زمین، خواهان تغییر آن هستند.

همایون شجریان

استرالیا

۳۰شهریور ۱۴۰۱