شهر خبر
خویشتنداری ماموران امنیتی منجر به وارد شدن صدمه به آنها و تجهیزاتشان شده است

روزنامه همشهری:

خویشتنداری ماموران امنیتی منجر به وارد شدن صدمه به آنها و تجهیزاتشان شده است

همشهری نوشت: خویشتن‌داری مأموران امنیتی در ساعت‌های نخست اغتشاش منجر به واردشدن صدمه به مأموران و تجهیزات آنان شده است.

اعتمادآنلاین|

روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «فرمان اغتشاش با رمز مهسا» مدعی شد: خویشتن‌داری مأموران امنیتی در ساعت‌های نخست اغتشاش منجر به وارد شدن صدمه به مأموران و تجهیزات آنان شده است.

نویسنده اعتراضات در روز نخست را توصیف کرده و نوشته: عصر روز نخست اغتشاش‌ها در تهران و در خیابان حجاب، مأموران بدون درگیری با افراد معترض و درحالی‌که افراد تجمع‌کننده را به آرامش فرامی‌خوانند، با هجوم اغتشاشگران روبه‌رو شده و برای جلوگیری از درگیری ناچار به عقب‌نشینی می‌شوند. در این میان یک دستگاه موتورسیکلت مأموران انتظامی به‌دست آشوبگران افتاده و آنان در میان هلهله و شادی، آن را به آتش می‌کشند. زنی که روایت این ماجرا را انجام می‌دهد از حضور مأموران پلیس در فاصله‌ای اندک از خود می‌گوید که نشان از خویشتن‌داری پلیس مقابل آشوبگران دارد.

در ادامه نیز بر «مدارای» پلیس تاکید شده و آمده است: عصر روز نخست اغتشاش در تهران و در میدان ولیعصر(عج)، چند خودروی سمند نیروی انتظامی و نیز خودروهای ویژه پلیس با آشوبگران روبه‌رو اما مأموران با آنان مدارا می‌کنند. با این حال، آشوبگران به‌خودروهای پلیس و مأموران انتظامی حمله و ضمن کتک‌زدن برخی مأموران انتظامی، قصد واژگون‌کردن خودروهای پلیس را دارند.  غروب دوشنبه در شهر سنندج و در میدان مرکزی این شهر، تعدادی از آشوبگران یک مأمور انتظامی را که کلاه کاسکت بر سر دارد دوره کرده و با فحاشی‌های مکرر به وی او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. 

در بخش دیگری از گزارش به کتک خوردن فردی که با مردم معترض درگیر شده بود اشاره و قاری قرآن معرفی شده است: در شب اول اعتراضات در رشت، اغتشاشگران در خیابان معلم این شهر فردی را کتک می زنند. این فرد صادق نیازمند از قاریان برجسته و شناخته شده قرآن است. فردی که تصاویر کتک خوردن او را ضبط می کند خواهان کشتن او می‌شود.