شهرخبر

بیانیه مجلس در قدردانی از برگزاری باشکوه اربعین؛

پیاده‌روی اربعین تیری بر قلب نقشه‌های دشمنان اسلام است

پیاده‌روی اربعین تیری بر قلب نقشه‌های دشمنان اسلام است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه پیاده‌روی اربعین را تیری بر قلب آمال و نقشه‌های دشمنان اسلام دانستند و از میزبانی مردم استان‌های مرزی و تلاش نیروهای امنیتی قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریورماه) در نشست علنی مجلس، بیانیه جمعی از نمایندگان را در تقدیر از تلاش‌های نیروهای مرزی در مسیر اربعین و انجام امور اجرایی در مسیر زائران قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پیاده‌روی اربعین که هر سال با عظمتی بی‌نظیر برگزار می‌شود و باعث نزدیکی ملت‌های مسلمان و وحدت امت اسلامی می‌شود، همواره تیری بر قلب آمال و نقشه‌های دشمنان اسلام است. این حماسه بی‌نظیر و تاریخی در سایه همیت و ایثار استان‌های مرزدار ایلام که بیش از ۵۰ درصد تردد زوار از آن انجام می‌شود، استان خوزستان، کرمانشاه، کردستان و سایر استان‌ها با شکوهی تاریخی انجام می‌پذیرد و امسال نیز مردمان این استان‌ها میزبان قابل احترامی برای عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) بودند و با عشق و از خودگذشتگی و در راه ایجاد شکوه و عظمت این آیین جهانی از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

ما نمایندگان ملت ضمن تشکر از این مرزداران فداکار که در برگزاری مراسم اربعین از هرگونه داشته‌های خود مایه گذاشتند، از تمام نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی، موکب داران وطنی و سایر وزارتخانه‌ها و نهادها تشکر و قدردانی می‌کنیم.