شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش#اهواز

حل مشکل کمبود معلم با اضافه کاری

حل مشکل کمبود معلم با اضافه کاری

معتوکی گفت: در برخی مناطق حدود ۱۵ هزار ساعت کمبود داریم که حدود ۵۰۰ معلم می‌شود؛ طبق برنامه، ۱۲ هزار ساعت اضافه کار خواهیم داشت و بدین ترتیب کمبود حدود ۴۰۰ معلم حل شده است و مابقی نیز از طریق اضافه کار، جبران خواهد شد. کمبود معلم نیز داریم که قرار است با اضافه کار و حق‌التدریسی جبران شود.

پیشنهاد تاخیر آغاز به کار ادارات اهواز در زمان بازگشایی مدارس

محمدرضا تقی‌زاده رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز نیز در این جلسه با اشاره به چالش‌های این ناحیه، گفت: در بحث نیروی انسانی مانند بقیه مناطق کمبود داریم. که باید ریشه‌ای حل شود.

وی افزود: برخی مدارس با مشکل برق مواجه شده‌اند که این مشکل تنها مربوط به اکنون نیست بلکه از دو سه سال گذشته وجود داشته است. در این خصوص اعتبارات عمرانی نیز در اختیار آموزش و پرورش نیست بلکه در اختیار سازمان نوسازی مدارس است که میزان آن برای امسال تاکنون اعلام نشده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز با اشاره به پیش‌بینی گره‌های ترافیکی در اهواز همزمان با بازگشایی مدارس، گفت: پیشنهاد می‌کنم که اگر ممکن است دوم مهرماه ساعت اداری با یک ساعت تاخیر آغاز شود.

اسکندر ممبینی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز نیز با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش این ناحیه ۳ اهواز گفت: در خصوص بازگشایی مدارس کارهای بسیار خوبی انجام شده اما بنا به دلایلی، بازگشایی مدارس در مهرماه امسال یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازگشایی‌ها است. با توجه به اینکه دو سه سال درگیر کرونا بودیم، آسیب‌های فراوان دیده‌ایم. این آسیب‌ها از نظر آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بوده است و هنوز هم دغدغه داریم زیرا پایان بیماری اعلام نشده است.

وی با اشاره به دغدغه والدین افزود: گرچه اوضاع نسبت به قبل به مراتب بهتر شده است اما مردم نگران هستند و باید این دغدغه را به حداقل برسانیم. تلاش بر این است که بازگشایی بدون دغدغه داشته باشیم.

مشکلات آموزش و پرورش در اهواز

صادق نیسی‌گمراوی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دو ساله مدارس باید در مدارس تعمیراتی انجام می‌شد؛ بیشتر مدارس ما در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار قرار دارند و سرانه‌ای برای اینکه مدیر مدرسه سرویس بهداشتی را تجهیز کند و یا رنگ‌آمیزی انجام دهد، وجود ندارد و تنها یاری‌گر ما سازمان نوسازی مدارس است که آن هم با محدودیت روبه‌رو است.

وی افزود: بیشتر مدارس ناحیه یک نیاز به تجهیزات سرمایشی دارند که تاکنون به دلیل نبود اعتبار، خریدی انجام نشده است. همچنان کمک به مدارس را تقبل می‌کنیم تا در فرصت باقی‌مانده مدارس آماده شوند.

منبع: ایسنا