شهر خبر

در حاشیه نشست مجمع عمومی صورت گرفت؛

دیدار محمود عباس با پادشاه اردن در نیویورک

دیدار محمود عباس با پادشاه اردن در نیویورک

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با عبدالله دوم پادشاه اردن روز سه شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «محمود عباس» با «عبدالله دوم» در نیویورک دیدار کرد.

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با عبدالله دوم پادشاه اردن روز سه شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفته است.

محمود عباس و عبدالله دوم در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین و منطقه و روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن گفتگو کردند.

ابومازن در این دیدار همچنین از مواضع ثابت اردن در حمایت از قدس و فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی تقدیر کرد.

این دیدار پس از سخنرانی عبدالله دوم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است. «عبدالله دوم» شاه اردن طی اظهاراتی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تغییر شرایط قانونی و تاریخی در قدس اشغالی باعث بروز تنش می‌شود.

وی افزود: آینده بیت المقدس به عنوان مکانی که برای میلیاردها مسلمان، مسیحی و یهودی در سراسر جهان قداست دارد، یک نگرانی فوری است.

عبدالله دوم خطاب به رژیم صهیونیستی که سعی در تغییر وضعیت بیت‌المقدس دارد، گفت: تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی بیت المقدس آتش تنش را شعله ور و شکاف مذهبی را تعمیق خواهد کرد.

وی ادامه داد: اردن در حال حاضر میزبان ۱.۳ میلیون آواره سوری است و تأمین نیازهای آنها یک مسئولیت بین المللی است و جامعه بین الملل باید به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد.

عبدالله دوم اظهار داشت: تحقق صلح در مسئله فلسطین همچنان دست نیافتنی است و جنگ‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک تا کنون برای پایان دادن به این مصیبت تاریخی بی فایده بوده است.

رهبران جهان از روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر/۲۹ شهریور در مقر سازمان ملل متحد واقع در شهر نیویورک گرد آمده اند تا با شرکت در هفتاد وهفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و چالش‌های جهانی با هم در میان بگذارند.