شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فروش نفت

پالایشگاه‌های فراسرزمینی امنیت فروش نفت و پتروشیمی را به دنبال دارد

پالایشگاه‌های فراسرزمینی امنیت فروش نفت و پتروشیمی را به دنبال دارد

نماینده مردم خمینی شهر اظهار داشت: به دلیل تحریم هایی که کشور ما در زمینه های مختلف از جمله فروش نفت به آن مواجه است مساله پالایشگاه های فرا مرزی می تواند امنیت فروش و تصفیه نفت یعنی پتروشیمی کشور را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: به طورکلی، مسائل استراتژیک و فراسرزمینی در همه زمینه ها می تواند، برای کشور ارمغان امنیت را به دنبال داشته باشد، حال این امور چه عمق سیاسی، اقتصادی و یا سرزمینی باشد. 

نماینده خمینی شهر در ادامه افزود: قطعا طرحی مانند پالایشگاه های فراسرزمینی، یکی از این مسائل است که هم عمق سیاسی، هم اقتصادی و هم امنیتی برای کشور دارد. چرا که ما در بحث فناوری های نوین در صنعت نفت در جهان حرف برای گفتن داریم. ایران اسلامی طی سال های گذشته در این زمینه رشد قابل توجهی داشته است. نمی گوییم به طور کامل به همه بخش های تکنولوژی و فناوری در این خصوص دست یافته ایم اما قطعا پیرفت قابل توجهی داشته ایم که هم ما را از خارج از کشور بی نیاز کند و هم بتوانیم صادرات داشته باشیم.

نقدعلی بیان کرد: وقتی برای اولین بار در مسجد سلیمان نفت کشف شد، کشور ما به سمت دستیابی به تکنولوژی و فناوری های صنعت نفت رفت و طی 4 دهه گذشته نیز این مهم در حال رشد و اعتلاست. از این جهت به دلیل تحریم هایی که کشور ما در زمینه های مختلف از جمله فروش نفت به آن مبتلاست مساله پالایشگاه های فرا مرزی می تواند امنیت فروش و تصفیه نفت یعنی پتروشیمی کشور را به همراه داشته باشد.

این  نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مزایای پالایشگاه های فراسرزمینی نیز متذکر شد: در بخش پالایشگاه فراسرزمینی،مشارکت ایران با  کشور های داوطلب در بیرون مرزها، می تواند عمق استراتژیک اقتصادی کشور ما را رقم بزند و قطعا اگر با توجه، دقت و همچنین چارچوب های در نظر گرفته شده، باشد، در رونق اقتصادی و ارتقا شاخص های درآمدی کشور اثر مثبتی می گذارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: پالایشگاه های فرا سرزمینی یکی از راه های بی اثر کردن تحریم هاست، این طرح می تواند،برخی از مسیرهای مسدود شده برای فروش نفت و یا محصولات نفتی ار که مسدود شده است باز کند.

انتهای پیام/