شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

مقام روس: همه پرسی پیوستن به روسیه خواست مردم دونباس است

مقام روس: همه پرسی پیوستن به روسیه خواست مردم دونباس است

یک مقام ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد برگزاری همه  پرسی پیوستن جمهوری های دونباس به روسیه ضرورتی بوده که به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون اول رئیس مجلس علیا روسیه از برگزاری همه پرسی در دو جمهوری لوهانسک و دونتسک استقبال کرد.

«آندری تورچاک» روز سه شنبه اعلام کرد که همه پرسی در مورد الحاق جمهوری های دونباس به روسیه قطعاً برگزار خواهد شد و موجب می شود به طور قانونی این منطقه و دیگر مناطق آزاد شده به عنوان بخشی از روسیه تثبیت شوند.

این مقام ارشد روس با تاکید بر ضرورت برگزاری همه پرسی در منطقه دونباس افزود که این ضرورتی است که مدتها به تعویق افتاده است.

تورچاک ادامه داد که یک رای عادلانه و آزاد، یک بار برای همیشه نتایج این همه پرسی را تثبیت خواهد کرد. در واقع دونباس و سایر مناطق آزاد شده در حال حاضر بخشی از روسیه هستند.

معاون رئیس مجلس علیا روسیه یاد آور شد که پیوستن به روسیه همان چیزی است که دونباس هشت سال در پی آن بوده است. در ماه مه ۲۰۱۴، مردم جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک ساعت ها در صف های رای گیری ماندند تا رای بدهند. آنها می خواستند بخشی از روسیه باشند.

رهبر جدایی طلب جمهوری خلق دونتسک پیش از این خواستار برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه شده بود. بر اساس این گزارش، پوشیلین از رهبر جمهوری خودخوانده لوهانسک هم خواست در این خصوص اقدام نماید. وی همچنین از رئیس جمهور روسیه خواست پس از برگزاری همه پرسی در این منطقه، نتایج آن را مورد تایید قرار دهد.