شهر خبر

یک مسؤول اسرائیلی: برای جلوگیری از تنش، به طرف لبنانی در پرونده تعیین مرزها امتیازاتی می‌دهیم

یک مسؤول اسرائیلی: برای جلوگیری از تنش، به طرف لبنانی در پرونده تعیین مرزها امتیازاتی می‌دهیم

ایسنا نوشت: رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در پرونده تعیین مرزها، برای جلوگیری از تنش به طرف لبنانی امتیازاتی می‌دهد.

به نقل از سایت " i۲۴news"، آموس یدلین، رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اسرائیل در پرونده تعیین مرزهای دریایی امتیازاتی به طرف لبنانی می‌دهد تا به آنها برای خروج از بحران کمک کرده و از خطر تنش جلوگیری کند.

یدلین در ادامه تصریح کرد: اسرائیل در خصوص تعیین مرزهای دریایی انعطاف نشان می‌دهد؛ چراکه ما نمی‌خواهیم همسایگانی داشته باشیم که در شرایطی گیر کنند که چیزی برای از دست دادن نداشته باشند، ما به دنبال غزه دیگری در لبنان نیستیم.

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل با اشاره به نقش برجسته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان گفت: عملکرد او نشان دهنده این حقیقت است که او از نظر سیاسی و نظامی بر تحولات لبنان کنترل دارد.

این مسؤول اسرائیلی در ادامه گفت: اسرائیل امروز خط لبنان را پذیرفته بنابراین جایی برای خواسته‌های نصرالله که در منطقه راس الناقوره تعیین کرده، وجود ندارد، ما خواستار غرامت مالی برای منطقه اقتصادی در راس الناقوره و همه چیزی که در جنوب قانا وجود دارد، هستیم.

او در ادامه باز هم مدعی شد: ما بر این مسائل اصرار داریم اما نصرالله به دنبال ایجاد تنش است، باید به آمریکایی‌ها چند روز فرصت بدهیم من حاضرم به آنها چند هفته مهلت بدهم اما نه بیشتر.

یدلین در پایان نیز مدعی شد: میدان کاریش منطقه‌ای منحصرا اسرائیلی است و ما باید از آنجا گاز استخراج کنیم.

310310