شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمان
انتقاد جمهوری اسلامی از موضع نژادپرستانه غربی‌ها در برابر پناهجویان اوکراینی و مسلمان

انتقاد جمهوری اسلامی از موضع نژادپرستانه غربی‌ها در برابر پناهجویان اوکراینی و مسلمان

جمهوری اسلامی با انتقاد از عدم پذیرش مهاجران مسلمان در برخی از کشورهای غربی، نگاه آنان به حمایت از حقوق بشر را نژادپرستانه و توام با تزویر خواند.

اعتمادآنلاین|

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «جنگ، فی نفسه پرونده‌ای سیاه با جلدی سفید» به مقایسه رفتار غربی ها در مواجهه با پناهجویان اوکراینی و مسلمان پرداخت.

در بخشی از این مطلب آمده است: جنگ اوکراین ادعای انسان دوستی و رعایت حقوق بشر توسط قدرت‌های شرقی و غربی بود که رفتار آن‌ها با آوارگان اوکراینی در مقایسه با آوارگان سایر کشور‌ها به ویژه کشور‌های خاورمیانه عربی، افغانستان و آفریقا، خلاف آن را به اثبات رساند. هر روز خبرهائی از بسته شدن مرز‌های کشور‌های اروپائی به روی آوارگان آسیائی و آفریقائی یا بدرفتاری با آن‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شوند  و عجیب اینست که دولتمردان اروپائی به این رفتار ضدانسانی و نژادپرستانه خود افتخار هم می‌کنند!

در ادامه رفتار دولت لهستان با پناهجویان مورد اشاره قرار گرفته است: یک نمونه از این رفتار نژادپرستانه را می‌توان در مصاحبه یکی از دولتمردان لهستانی درباره خودداری این کشور از پذیرش پناهجویان مسلمان دید در حالی که او با صراحت به پذیرش ۲ میلیون پناهجوی اوکراینی اعتراف می‌کند و آن‌ها را پیام‌آور صلح می‌نامد. مقام لهستانی می‌گوید ما هیچ پناهنده غیراوکراینی را نپذیرفته‌ایم و به این کار افتخار می‌کنیم!

نویسنده در پایان نوشته که جنگ اوکراین پرده تزویر از چهره غربی‌های مدعی انسان دوستی و حمایت از حقوق بشر برداشته و واقعیت نژادپرستانه‌شان را آشکار کرده است.